4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 20858
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1661
  • تعداد فروش: 3

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق در مورد بلوغ

دانلود تحقیق در مورد بلوغ

0 1.7k
دانلود تحقیق در مورد بلوغ

با دانلود تحقیق در مورد بلوغ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بلوغ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بلوغ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بلوغ

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

 سن رسیدن به بلوغ متفاوت است؛ بلوغ می‌تواند بین ۱۰ تا ۱۹ سالگی اتفاق افتد، ولی متوسط سن بلوغ در دختران از ۸ تا ۱۲ سالگی است و پسران یك یا دو سال بعد از آن به سن بلوغ می‌رسند.

در طول زندگی یك فرد، وقایعی، رخ می‌دهند كه از اهمیت خاصی برخوردارند و به‌عنوان نقاط عطفی در زندگی از آنها یاد می‌شود. یكی از این وقایع بلوغ است.
بلوغ در لغت به معنی رسیدگی و پختگی است كه در ابعاد جسمانی، روانی، عاطفی، معنوی و اجتماعی در سنین نوجوانی پی ریزی می‌شود. بلوغ دوره بحرانی انتقال از مرحله كودكی به بزرگسالی و زمان كسب قدرت باروری است. نوجوان تغییراتی در جسم و روح خود احساس می‌كند، سوالاتی برای او مطرح می‌شود و دچار اضطراب می‌شود.
با اینكه نوجوانی در فرهنگ ها اغلب با جشن و شادی همراه است ولی نوجوانان برداشت خوبی از بلوغ و بزرگ شدن ندارند. بلوغ دوران رشد سریع است كه یك تا دو سال قبل از اینكه پسر یا دختر به بلوغ جنسی برسند شروع می شود و شش ماه تا یك سال بعد از آن هم ادامه می‌یابد، بنابراین دوره كامل این مرحله رشد سریع حدوداً سه سال طول می كشد. تغییرات ناگهانی و سریعی كه هنگام بلوغ اتفاق می افتد موجب سراسیمه شدن،‌ دستپاچگی و نگرانی نوجوانان می شود و در خیلی از موارد به بروز رفتارهای ناهنجار و غیرمطلوب در آنان می‌انجامد

4,000 تومان