4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 21406
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1796

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق در مورد هدف نُبوّتها و بعثتها

دانلود تحقیق در مورد هدف نُبوّتها و بعثتها

0 1.8k
دانلود تحقیق در مورد هدف نُبوّتها و بعثتها

با دانلود تحقیق در مورد هدف نُبوّتها و بعثتها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق هدف نُبوّتها و بعثتها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق هدف نُبوّتها و بعثتها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد هدف نُبوّتها و بعثتها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:4 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه: هدف از فرستادن پيامبران چه بوده است. قرآن مجيد اهداف متعددى را بيان نموده است كه بعضى از آنها هدف اصلى و برخى فرعى هستند. اين مقاله به بيان اين اهداف پرداخته است.

مساله‏اى مطرح است وآن اينكه هدف اصلى از مبعوث شدن پيامبران و به اصطلاح منظورنهايى از ارسال رسل و انزال كتب چيست؟آخرين سخن پيامبران كدام است؟ ممكن است گفته شود هدف‏اصلى، هدايت مردم، سعادت مردم، نجات مردم، خير و صلاح و فلاح مردم است.

شك نيست كه پيامبران براى هدايت مردم‏به راه راست و براى سعادت و نجات مردم و خير و صلاح و فلاح مردم مبعوث شده‏اند.سخن در اين نيست، سخن در اين است‏كه اين راه راست به چه مقصود نهايى منتهى مى‏شود؟سعادت مردم از نظر اين مكتب در چيست؟در اين مكتب چه نوع‏اسارتها براى بشر تشخيص داده شده كه مى‏خواهد مردم را از آن گرفتاريها نجات دهد؟اين مكتب، خير و صلاح و فلاح نهايى را در چه چيز مى‏داند؟ در قرآن كريم ضمن اينكه به همه اين معانى اشاره‏يا تصريح شده، دو معنى و دو مفهوم مشخص ذكر شده كه مى‏رساند هدف اصلى، اين دو امر است، يعنى همه تعليمات پيامبران‏مقدمه‏اى است براى اين دو امر.آن دو امر عبارت است از: شناختن خدا و نزديك شدن به او، و ديگر برقرارى عدل و قسط در جامعه بشرى.


4,000 تومان