4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 21524
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2381

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله شیعه و تجدد خواهی

دانلود مقاله شیعه و تجدد خواهی

0 2.4k
دانلود مقاله شیعه و تجدد خواهی

با دانلود مقاله در مورد شیعه و تجدد خواهی در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله شیعه و تجدد خواهی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله شیعه و تجدد خواهی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد شیعه و تجدد خواهی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

 

مقدمه

براي بررسي شيعه و مقوله تجدد، گفته ها ونوشته هاي رهبر كبير انقلاب از تمام منابع افضل تر و روشن تر مي باشد. در همين راستا براي تدوين و تنظيم اين تحقيق از گفته هاي امام خميني (ره) بهره برده شده است، تا بحث به روشني تبيين گردد.

امام خميني(ره) گفتمان تجدد اسلامي

گسست از سنت اقتدار و طرحي براي تاسيس نظم جديد بر بنياد آموزه‏هاي دين، ويژگي عمده تجدد اسلامي در حوزه فكر سياسي است، و هر پژوهنده تاريخ انديشه در تمدن اسلامي، چنين تجديد بنايي را در سيماي نظام «جمهوري اسلامي‏» چونان نتيجه پيكار الهي - سياسي امام خميني (ره) ملاحظه مي‏كند.

روشن است كه سرچشمه‏هاي سنت‏ستيزي و نوگرايي اسلامي و مكنون در بنياد نظام جديد بگونه‏اي است كه هرگز نمي‏توان بر پايه سنت‏هاي فلسفي بزرگي چون فارابي، ابن سينا و صدرالمتالهين از يك سوي، و بخش عظيمي از ميراث فقه شيعه از سوي ديگر، توجيهي نظري بر وجوب و وجود آن در هفت اقليم تفكر اسلامي تدارك نمود. لاجرم بايد سراغ انديشه‏اي در آثار امام(ره) رفت كه با تهافت همان سنت‏به طرحي از نظم و تمدن جديد توفيق يافته و طلوع گونه‏اي خاص از تجدد اسلامي - سياسي را نويد داده است. 


4,000 تومان