8,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 22537
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1961

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله معني دار در فيزيك

دانلود مقاله معني دار در فيزيك

0 2k
دانلود مقاله معني دار در فيزيك

با دانلود مقاله در مورد معني دار در فيزيك در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله معني دار در فيزيك را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله معني دار در فيزيك ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد معني دار در فيزيك

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:72 صفحه

قسمتی از فایل:

 در محاسبات فيزيك بايستي از نوشتن اعدادي كه از حدود دقت اندازه گيري مستقيم يا غيرمستقيم دور مي باشد خودداري كرد و فقط بنوشتن ارقامي كه بارقامي كه بارقام حقيقي نزديكتر است اكتفا شود. اين قبيل ارقام را ارقام معني دار مي گويند.

بنابراين تعيين شرايطي كه با آنها بتوان كميتي را با واحد آن بدقت اندازه گيري نمود يكي از هدفهاي اصلي و مهم فيزيك در عمل است. با توجه باينكه مقدار هر كميتي هميشه شامل تعداد درستي از آن واحد نمي باشد هميشه نمي توان بدقت آنرا با واحدش اندازه گرفت و بين مقدار حقيقي آن و مقدار اندازه گرفته تفاوتي موجود است كه بايد سعي شود تفاوت بحداقل ممكن برسد. مثلاً اگر بخواهيم طول ميزي را با خط كش اندازه گيري كنيم بايد درجه صفر خط كش را بر لبه ميز منطبق كنيم و درجة برابر لبة ديگر را بخوانيم. در بيشتر موارد لبة ديگر ميز درست بر يكي از درجه هاي خط كش قرار نمي گيرد. اگر خط كش سانتي متري باشد كسر سانتي متر دقت اندازه گيري نشده بلكه بايد آنرا حدس بزنيم و اگر خط كش ميلي متري باشد كسر ميلي متر حدس زده مي شود كه در حالت اول دقت تا سانتي متر و در حالت دوم تا ميلي ليتر مي باشد. بنابراين مي توان گفت:


8,000 تومان