30,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 24801
  • فرمت فایل دانلودی : .ppt
  • تعداد مشاهده : 2745
  • تعداد فروش: 13

آخرین فایل ها

- بیشتر -

پروژه تحلیل و بررسی مجتمع مسکونی نیاوران

دانلود پروژه تحلیل و بررسی مجتمع مسکونی نیاوران

0 2.7k
پروژه تحلیل و بررسی مجتمع مسکونی نیاوران
مشخصات محصول:

عنوان: تحلیل و بررسی مجتمع مسکونی نیاوران

تعداد صفحات: 55 اسلاید قابل ویرایش


این پروژه شامل تمامی توضیحات. پلان ها و تصاویر داخلی و خارجی این مجتمع مسکونی میباشد و برای بررسی نمونه مجتمع های مسکونی مناسب است. این پروژه در 29 اسلاید قابل ویرایش اراعه میشود.

توضیحات مختصر:

مجتمع مسکونی نیاوران در منطقه شمیران تهران واقع و توسط محمد رضا نیکبخت طراحی شده است. شمیران، که در امتداد شیب رشته کوههای البرز گسترش می یابد، به دلیل وجود باغ های متعدد منطقه ییلاقی تهران به شمار میرود. در حال حاضر، هنوز هم تعداد قابل توجهی از درختان قدیمی در منطقه شمیران وجود دارد. قطعه زمین اختصاص داده شده به این پروژه تعدادی از این درختان قدیمی در خود جای داده که حفاظت از آنها به عنوان اولین اولویت در طراحی این مجموعه در نظر گرفته شده است.

مجتمع مسکونی نیاوران معروف است به ساختمانی که حتی یک درخت برای ساختن آن قطع نشد. شاید در شرایط امروز آب و هوایی، و در گیر‏و‏ دار نابودی یک شبه‏ی باغ‏ های تهران، همین یک جمله کافی باشد تا احترام عمیقی برای طراح این ساختمان قائل شویم.

پروژه مجتمع مسکونی نیاوران نیکبخت

محمدرضا نیکبخت، کارشناس ارشد مهندسی معماری از دانشگاه شهید بهشتی، طراح این پروژه بوده است. پروژه‏ای ساخته‏ شرکت زندیگان، که به عنوان شاهکاری از تلفیق المان‏ های معماری ایرانی و معماری مدرن شناخته شده و در سال 2012 جزو منتخبین سایت جامعه‏ی جهانی معماران قرار گرفته است.

ساختمان مسکونی نیاوران، در زمینی مجاور خیابان نیاوران، در منطقه‏ ی شمیران بنا شده است. منطقه ‏ای که در دامنه‏ی البرز قرار گرفته است و با وجود ساخت و سازهای فراوان، همچنان فضای سبز و درختان کهنسال بسیاری دارد و جزو مناطق ییلاقی تهران به شمار می‏رود.

30,000 تومان