4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 25848
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2443

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله وضعيت مذهب کليسا و اعتقادات ديني در کشورهاي کمونيستي سابق

دانلود مقاله وضعيت مذهب کليسا و اعتقادات ديني در کشورهاي کمونيستي سابق

0 2.4k
دانلود مقاله وضعيت مذهب کليسا و اعتقادات ديني در کشورهاي کمونيستي سابق

با دانلود مقاله در مورد وضعيت مذهب کليسا و اعتقادات ديني در کشورهاي کمونيستي سابق در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله وضعيت مذهب کليسا و اعتقادات ديني در کشورهاي کمونيستي سابق را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله وضعيت مذهب کليسا و اعتقادات ديني در کشورهاي کمونيستي سابق ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد وضعيت مذهب کليسا و اعتقادات ديني در کشورهاي کمونيستي سابق

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

 اشاره:

اخيرا تحقيقات جامعي در ارزيابي موقعيت مذهب و کليسا در کشورهاي اروپاي شرقي و مرکزي که ده سال پيش، از قيد رژيمهاي کمونيستي آزاد شدند، توسط گروهي از محققين صورت گرفته که نتيجه آن در قالب دو کتاب به بازار عرضه شده است. نتايج‏بدست آمده نشان مي‏دهد که منحني تغييرات گرايش به مذهب و کليسا در کشورهاي سه گانه اروپايي مورد نظر (اين دسته بندي سه گانه در سال 1991 بر حسب ميزان گرايش مردم به مذهب انجام پذيرفته است) به شرح زير بوده است: گرايش به کليسا در سالهاي اول آزادي، بسيار زياد، در سالهاي مياني ثابت و در سالهاي اخير گسترش يافته است. گرايش به مذهب در کشورهاي اروپاي شرقي و مرکزي همراه با تنوع و تعدد مذاهب، بخصوص گسترش نهضتهاي مذهبي مآب، همراه بوده است. در مجموع، تحقيقات انجام شده، وضعيت فعلي کليساها را (اعم از ارتدوکسي، کاتوليکي و پروتستاني) نسبت‏به گذشته، کم رونقتر و آينده آن را نگران کننده توصيف نموده است. در اين مقاله به خلاصه‏اي از نتايج‏بدست آمده از اين دو کتاب که در مجله کاتوليکي ايل رنيو به چاپ رسيده، اشاره مي‏گردد.

پس از گذشته ده سال از واژگوني رژيمهاي کمونيستي در کشورهاي اروپايي و نقش عمده‏اي که اين سقوط در ارائه آزادي به کليساهاي مسيحي ايفا نمود، ارزيابي موقت از اين آزادي در طي اين ده سال مفيد به نظر مي‏رسد. در سال‏1989، يعني زمان سقوط اين رژيم، چه تحولات و دگرگونيهايي در زمينه مذهبي - کليسايي رخ داد؟ امروزه بعد از فروپاشي اين رژيم، کليساهاي مسيحي در جامعه اروپايي چه نقشي را بازي مي‏کنند؟ آيا اين پيشرفتهاي بوجود آمده در شرق و غرب با هم يکسانند، يا اينکه اين دو قسمت از اروپا در سالها و يا دهه‏هاي آينده، هر يک راه متفاوت از ديگري را در زمينه مذهبي طي خواهند کرد؟ در چه فضايي، يافتن وجوه مشترک بين کشورهاي مختلف و کليساهاي مختلف در اروپاي مرکزي و شرقي امکان پذير مي‏باشد و تفاوتهاي عمده آنها را چگونه مي‏توان يافت؟

براي ارزيابي فوق مي‏توان به مطالب ارزنده در دو کتاب منتشر شده مراجعه نمود: کتاب اول تحت عنوان «مذاهب بعد از سقوط کمونيسم در کشورهاي اروپاي شرقي - مرکزي‏»، تاليف دتلف پولاک (Detelef Pollack) و ديگر مؤلفين همکار با وي، کتاب دوم تحت عنوان «مذهب در رفرمهاي بوجود آمده در کشورهاي اروپاي شرقي - غربي‏»، تاليف تئولوگ اتريشي به نام زولهنر (M.Zulehaner) است


4,000 تومان