4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 25902
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1841

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله پروژه مدیریت آموزشی

دانلود مقاله پروژه مدیریت آموزشی

0 1.8k
دانلود مقاله پروژه مدیریت آموزشی

با دانلود مقاله در مورد پروژه مدیریت آموزشی در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله پروژه مدیریت آموزشی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله پروژه مدیریت آموزشی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد پروژه مدیریت آموزشی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:108 صفحه

قسمتی از فایل:

 فصل اول : توانايي تشخيص مفهوم مديريت و اصول آن

 

اجزاء يا سيستمهاي فرعي

همانطوريكه اشاره شد، هر سيستم شامل اجزاء و عناصر داخلي آن مي‌باشد كه ممكن است به صورت عنصري ساده يا سيستمي پيچيده وجود داشته باشد و هر چه سيستم بزرگتر و پيچيده تر باشد، احتمال اينكه واجد عناصر پيچيده‌تر و بزرگتري باشد وجود دارد و در شرايطي كه عناصر يك سيستم به حدي بزرگ و پيچيده باشند كه خود يك سيستم بوده باشند، به اين سيستمها، سيستم فرعي مي‌گويند. به عنوان مثال، مي‌توان به جايگاه واحدها در اركان دولت اشاره نمود. به اين صورت كه در بدنه دولت، هر وزارتخانه سيستم فرعي آن بوده و واحدهاي زير سيستم آن وزارتخانه نيز سيستم فرعي آن بشمار مي‌آيند.

در واقع، سيستمهاي كوچكتر داخل سيستمهاي بزرگ قرار مي‌گيرند و آنان نيز در داخل سيستمهاي باز هم بزرگتر تشكيل مي‌يابند. در اين وضعيت، سيستمهاي كوچكتر را سيستمهاي مشمول و سيستمهاي بزرگتر را شامل مي‌گويند.

تداخل سيستمها

در مباحث سيستماتيك، بعضاً ممكن است هر سيستمي در چندين سيستم ديگر و به صورت همزمان قرار داشته باشد. جايگاه و وضعيت يك فرد در سيستمهاي خانواده، محل تحصيل، محل كار و، نمونه بارزي از تداخل احتمالي مورد بحث مي‌باشد.

نيروهاي پيوستگي و گسستگي سيستم

در هر سيستمي عناصري در جهت ايجاد پيوستگي فعاليت مي‌كنند و عناصري نيز در راستاي گسستگي آن، حركت مي‌نمايند كه به ترتيب به آنان عناصر پيوند و تفرقه مي‌گويند.

به چند نمونه ذيل، در انواع سيستمهاي طبيعي، اجتماعي و توجه نماييد.

1- در سيستم بدن موجودات زنده،‌ زائدات توليد شده بر اثر متابوليسم آن، كه عموماً مي‌توانند در اثر ازدياد، اثرات سوء داشته باشند.  به عنوان عامل گسستگي مطرح مي‌شوند و در برابر آن عواملي در تلاش براي دفع اين زائدات و يا سموم از بدن مي‌باشند تا بتوانند سيستم را در حالت تعادل حياتي خود نگاه دارند، به اينها عوامل پيوستگي گويند. 


4,000 تومان