4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 26275
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 2274
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد کلیات نقشه برداری

دانلود تحقیق درمورد کلیات نقشه برداری

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد کلیات نقشه برداری

با دانلود تحقیق در مورد کلیات نقشه برداری در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق کلیات نقشه برداری را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق کلیات نقشه برداری ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد کلیات نقشه برداری

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

 تعیین موقعیت نسبی نقاط واقع در سطح زمین و یا نزدیک به آن هدف اصلی نقشه‌برداری است. از این تعریف ساده چنین استنتاج می‌شود که هدف، تعیین مختصات نقاط در سه بعد است. در بعضی موارد، برای تعیین موقعیت، بعد زمان نیز مورد توجه قرار می گیرد (سنجش های نجومی و نقشه برداری ماهواره ای).

مختصات مطلوب می تواند مختصات دکارتی Z,Y,X و یا مختصات عرض و طول جغرافیایی باشد.

معمولاً عملیات نقشه‌برداری شامل دو مرحله برداشت (یا اندازه‌گیری) و محاسبه و ارائه نتایج کار است. در مرحله اندازه گیری، از وسایل و دستگاه‌ها و نیز روش های مختلفی استفاده می‌شود تا داده‌های لازم برای مرحله دوم بدست آید. نتایج کار به صورتهای آنالوگ (نقشه، مقاطع طولی و عرضی و ...) و یا ارقامی ( مانند جدول‌ها، مدل‌های رقمی زمین) ارائه می‌گردد.

 

در نقشه برداری از مناطق کوچک اثر کرویت زمین تقریباً ناچیز است و می توان زمین را در منطقه کوچکی مسطح در نظر گرفت. در مواقعی که زمین را مسطح فرض کنیم روش نقشه‌برداری مسطحه نامیده می‌شود این فرضیه مادامیکه سطح منطقه مورد نظر از چند صد کیلومتر مربع تجاوز نکند قابل قبول است. نقشه‌برداری مسطح برای کارهای مهندسی، معماری، شهرسازی، باستانشناسی، کارهای ثبت و املاکی، تجاری، اکتشافی بکار می‌رود.

 

نقشه برداري علمي است كه اعمال رياضي را با فنون اندازه گيري و هنر ترسيم توام نموده و بوسيله آن قطعاتي از سطح زمين را با كليه عوارض آن در روي صفحه افقي نمايش مي دهد.

بنابر تعريف فوق، نقشه تصوير افقي منطقه اي با مقياس كوچك بر روي يك صفحه باشد.

براي نشان دادن عوارض بر روي يك صفحه، احتياج به يك سري عمليات و اندازه گيري ها است كه بطور كلي به سه دسته تقسيم مي شود كه عبارتند از:


4,000 تومان