4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 27652
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2554

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مراحل تقسيم ميتوز و ميوز

دانلود تحقیق درمورد مراحل تقسيم ميتوز و ميوز

0 2.6k
دانلود تحقیق درمورد مراحل تقسيم ميتوز و ميوز

با دانلود تحقیق در مورد مراحل تقسيم ميتوز و ميوز در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مراحل تقسيم ميتوز و ميوز را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مراحل تقسيم ميتوز و ميوز ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مراحل تقسيم ميتوز و ميوز

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

تقسیم میوز شامل دو بخش میوز اول و میوز دوم است. در اثر تقسیم میوز ، گامتها بوجود می‌آیند. این تقسیم عموما قبل از تشکیل گامتها یا همزمان با تولید آنها صورت می‌گیرد. این فرایند سبب می‌شود که در موقع تشکیل تخم ، تعدادکروموزومها مضاعف نشود. تقسیم میوز در اندام تولید مثلی نر و ماده که محتوی سلولهای دیپلوئیدی مخصوصی است، صورت می‌گیرد. این سلولها دو تقسیم متوالی را طی می‌کنند، اما کروموزومها فقط یک بار مضاعف می‌شوند. از این تقسیم چهار سلول حاصل می‌آید که تعداد کروموزومهای هر یک نصف تعداد اولیه است.

 

 

 

  

 

تصویر

بخش اول میوز

بخش اول میوز همانند میتوز خود شامل چهار مرحله است.

 

پروفاز اول

مرحله پروفاز در میوز اول روند پیچیده‌ای است که بسیار کندتر از میتوز صورت می‌گیرد و شامل پنج مرحله است:

 

 

 

زیرمرحله لپتوتن:

 

آغاز پروفاز با افزایش حجم هسته‌ای مشخص می‌شود. کروموزومها به صورت تخمهای دراز ، نازک و تاب خورده به شکل دانه‌های تسبیح به نام کرومومر ظاهر می‌شوند. این ریز مرحله را لپتوتن گویند. کروموزومها منفرد به نظر می‌رسند، در حالی که بیشتر DNAی یاخته قبلا دو برابر شده و کروموزومها دارای دو کروماتید هستند. بر اساس گفته «براون» ، سنتز DNA تا مرحله لپتوتن ادامه دارد و زمان  چرخه یاخته‌ای را تشکیل می‌دهد.


4,000 تومان