4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28329
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 2208
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقيق درمورد دوچرخه و صنعت دوچرخه سازی قوچان

دانلود تحقيق درمورد دوچرخه و صنعت دوچرخه سازی قوچان

0 2.2k
دانلود تحقيق درمورد دوچرخه و صنعت دوچرخه سازی قوچان

با دانلود تحقیق در مورد دوچرخه و صنعت دوچرخه سازی قوچان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق دوچرخه و صنعت دوچرخه سازی قوچان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق دوچرخه و صنعت دوچرخه سازی قوچان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد دوچرخه و صنعت دوچرخه سازی قوچان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:31 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

نزدیک به 200 سال از عمر صنعت دوچرخه سازی می گذرد.

این صنعت نیز همانند سایر  صنایع , در طی عمر نسبتا      طولانی خود پستی و بلندی های زیادی را از سر گذرانده و امروزه از نظر اقتصادی به جایی رسیده است که بخش مهمی از بودجه سالانه کشوری چون تایوان برپاشنه صادرات 5 میلیون دستگاه دوچرخه می چرخد.

از نظر تکنولژی نیز تا بدان حد پیشرفت نموده که در بعضی از کارخانجات دوچرخه سازی کشور های صنعتی می توانند یک دوچرخه ورزشی 10 سرعته کامل را در ظرف 25 ثانیه تولید نمایند.

یا فقط با نسب کامپیوتر بر روی دستگاه های رنگ زنی و یا مونتاژ توانسته اند تولید ماهیانه را از 12 هزار دستگاه دوچرخه به 40 هزار دستگاه(یعنی حدود

3.33 برابر) برسانند.

این نکته در ست است که بحران اقتصادی کنونی کشور های سرمایه اری غربی سر انجام گریبان بیشتر کارخانجات مشهور دوچرخه سازی اروپا را گرفته و انها را به زانو در آورده است , ولی با کمی دقت می توان دریافت که در همین اوضاع , کارخانجات دوچرخه سازی دیگری در این سر دنیا , با استفاده از مدیریت صحیح , تجربه غنی , درک شرایط و مشکلات و یافتن راه مبارزه با آن , نه فقط بحران را از سر گذرانده اند , بلکه با مانور صحیح اقتصادی , تغییر روش تولید و مدل های دوچرخه بر مبنای نیاز بازار , سود اوری کارخانه را افزایش دادند.

به عنوان مثال کارخانجات دوچرخه سازی آساهی در کشور تایوان که در سال 1984 هر دوچرخه کورسی را ب مبلغ 55.80  دلار به آمریکا صادر می نمود

در سال بعد یعنی زمانی که کارخانجات دچرخه سازی اروپا در چنگال بعران اقتصادی دست و پا می زدند با وجود گران تر شدن قیمت مواد اولیه ,دستمزد کار گر و غیره توانسط همان مدل دوچرخه را با قیمت 37.50 دلار (یعنی 18.30 دلار ارزانر )به مان بازار قبلی خود یعنی آمریکا صادر نموده و سود بیشتری ببرد.

مسلم است که علت اساسی این امر را باید در دلیلی که قبلا گفته شد جست جو نمود ولی نا گفته پیداست که بر فرض دانستن چگونگی میدریت صحیح , راه رسیدن به درک واقعی شرایط و یافتن مشکلات بنیادی و پیدا نمودن یک روش به خصوص برای مدل های مدل درخواست بازار , نمونه برداری و الگو سازی صرف با توجه با اختلاف شرایط فرهنگی و اقتصادی و ... کشوری چون تایوان با ایران نادرست بوده و فاجعه با بار خواهد آورد .

پس با توجه به شرایط کنونی کشور مشکل اساسی این صنعت که در صورت حل آن سایر مشکلات نیز به طور کلی حل شده و یا حد اقل کمرنگ تر خواهند شد چیست و راه حل آن کدام است؟

یافتن مشکل اساسی این صنعت و حل آن قبل از هر چیز یک هنر جمعی است و از عهده هیچ کدام از کارخانجات دوچرخه سازی به تنهایی بر نیامده و همت تمامی دست اندر کاران این صنعت و کار خانجا دچرخه سازی کشور را طلب می کند.


4,000 تومان