6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28868
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2017

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد وقوع انقلاب در کشور های مختلف

دانلود تحقیق درمورد وقوع انقلاب در کشور های مختلف

0 2k
دانلود تحقیق درمورد وقوع انقلاب در کشور های مختلف

با دانلود تحقیق در مورد وقوع انقلاب در کشور های مختلف در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق وقوع انقلاب در کشور های مختلف را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق وقوع انقلاب در کشور های مختلف ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد وقوع انقلاب در کشور های مختلف

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:66 صفحه

قسمتی از فایل:

 انقلاب های رنگی

انقلاب رنگی يا انقلاب مخملی يا انقلاب گلی نوعی دگرگونی بدون خونريزی است كه آن را برای اولين بار «واسلاوهاول» رئيس جمهور سابق چك كه در آن زمان رهبر مخالفان اين كشور بود، بر سر زبان‌ها انداخت. انقلاب‌های رنگی به يك رشته از تحركات مرتبط با هم اطلاق می ‌شود كه در جوامع پسا كمونيستی در اروپای شرقی، مركزي و آسيای مركزی توسعه يافت و احتمالاً در حال نفوذ به ديگر مناطق از جمله خاور ميانه است. برخی ناظرين از آن به عنوان موجی انقلابی ياد می ‌كنند. «انقلاب رنگی به تغيير و تحولاتی اطلاق می ‌شود كه تاكنون در كشورهای باقی مانده از بلوك سابق شرق اتفاق افتاده و هيأت حاكمه اين كشورها جای خود را به حكومت‌های يكسره طرفدار غرب داده‌اند. اين تحولات با وقوع «انقلاب مخملی» در دوره ۶ هفته‌ای ۱۷ نوامبر تا ۲۹ دسامبر ۱۹۸۹ در چكسلواكی آن زمان آغاز می ‌شود و با وقوع تحولات مشابهی به شكل زنجيره‌ای در صربستان (دو مرحله ۱۹۹۷ و ۲۰۰۰)، گرجستان (۲۰۰۳)، اوكراين(۲۰۰۴) و قرقيزستان(۲۰۰۵) ادامه می ‌يابد.

پس از پايان جنگ سرد و فروپاشی بلوك شرق، كشورهای بلوك مذكور با خروج از سيطره كمونيست اين بار به دام اقتدارگرايی گرفتار شدند، چنين كشورهايی اولين هدف انقلاب‌های رنگی واقع شدند، هدف اصلی اين انقلاب‌ها حذف كامل دو مانع بزرگ هژمونی آمريكا بر جهان يعنی چين و روسيه است، اين تلاش‌ها در غالب يك جنگ سرد غيرايدئولوژيك همچنان در جريان است و هنوز نتيجه نهايی خود را آشكار نساخته ‌است. 


6,000 تومان