2,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28999
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1595

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد آميب

دانلود تحقیق درمورد آميب

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد آميب

با دانلود تحقیق در مورد آميب در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آميب را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آميب ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آميب

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:2 صفحه

قسمتی از فایل:

 

 حرکت آميبي شکل

حرکت آميبي شکل به معني حرکت تمامي يک سلول نسبت به محيط اطراف است از قبيل حرکت گويچه‌هاي سفيد خون در بافتها. اما بايد دانست که علت اين نامگذاري وجود اين حقيقت بوده است که آميبها به همين روش حرکت مي‌کنند و مهمترين وسيله را براي مطالعه اين پديده بدست داده‌اند. حرکت آميبي شکل با برآمده شدن يک پاي کاذب از يک انتهاي سلول شروع مي‌شود. 

پاي کاذب تا فاصله زيادي از تنه سلول دور مي‌شود و سپس به ناحيه جديد بافت که به آن رسيده مي‌چسبد و آنگاه باقيمانده سلول به سوي پاي کاذب حرکت مي‌کند. غشاي اين انتهاي سلول بطور مداوم به طرف جلو در حرکت است در حالي که غشاي انتهاي دست چپ سلول به تدريج که سلول حرکت مي‌کند بطور مداوم آنرا تعقب مي‌کند. 

مکانيسم حرکت آميبي شکل 

حرکت آميبي شکل در اصل از اگزوسيتوز مداوم که غشاي سلولي جديد در لبه جلو رونده پاي کاذب تشکيل مي‌دهد و آندوسيتوز مداوم غشا در قسمتهاي وسط و عقب سلول ناشي مي‌شود. همچنين دو اثر ديگر براي حرکت رو به جلوي سلول مورد نياز‌اند. 

اثر اول 

عبارت است از اتصال پاي کاذب به بافتهاي اطراف ، بطوري که در وضعيت جلو رونده خود ثابت مي‌شود در حالي که باقيمانده سلول به طرف جلو سوي نقطه اتصال کشيده مي‌شود. اين اتصال بوسيله رسپتورهاي پروتئيني انجام مي‌شود که داخل وزيکولهاي اگزوسيتوزي را مفروش مي‌سازند. هنگامي که اين وزيکولها به صورت بخشي از غشاي پاي کاذب درمي‌آيند باز مي‌شوند. بطوري که قسمت داخلي آنها به طرف خارج برآمدگي پيدا مي‌‌کند. 

در اين حال رسپتورها به طرف خارج برجستگي پيدا کرده و با ليگاندهاي موجود در بافتهاي اطراف تماس حاصل مي‌کنند. يک ليگاند مهم پروتئيني موسوم به فيبرونکتين Fibronectin است که به فيبر‌هاي کلاژني بافت چسبيده است. در انتهاي مخالف سلول ، فعاليت آندوسيتوزي ، رسپتورها را از ليگاندهايشان دور مي‌کند و وزيکولهاي آندوسيتوزي تشکيل مي‌دهند. سپس اين وزيکولها در داخل سلول به سوي انتهاي پاي کاذب سلول حرکت مي‌کنند و در آنجا براي تشکيل غشا جديد براي پاي کاذب به مصرف مي‌رسند. 



2,000 تومان