4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29367
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1641

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد فنون مطالعه

دانلود تحقیق درمورد فنون مطالعه

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد فنون مطالعه

با دانلود تحقیق در مورد فنون مطالعه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فنون مطالعه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فنون مطالعه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد فنون مطالعه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

 

يکي از مهمترين شاخصهاي رشد و توسعه فرهنگي و اجتماعي هر کشور ميزان مطالعه و روي آوردن به کتاب ومجلات و مطبوعات مي باشد.

    امروزه سرعت کشف و پيدايش علوم و فنون به حدي است که انتقال دستاوردهاي جديد علمي و فني از طريق کتب درسي و آموزشهاي کلاسيک مدرسه اي به دانش آموزان امکان پذير نيست. بايد نگرش و فرهنگ مطالعه کتب غيردرسي و خودآموزي را در بين دانش آموزان و مردم گسترش داد. رشد سريع علم و تکنولوژي و ماهيت اطلاعاتي جهان امروز مردم را در هر رشته اي که فعاليت مي کنند، مواجه با دانستن مطالب زياد پيرامون کار خود مي کند و در نتيجه اهمت يادگيري شيوه هاي مطالعه به صورت تندخواني را تشويق مي نمايد.

    بر اساس آخرين تحقيقات روانشناسان اجتماعي، مردم به طور متوسط قادر به نوشتن 25 کلمه در دقيقه بوده در حالي که مي توانند 150 تا 170 کلمه در دقيقه سخن بگويند و حدود 200 الي 250 کلمه و هر دقيقه به طور بي صدا مطالب روزنامه و کتاب را بخوانند. تجربيات به دست آمده حاکي از آن است که 60 الي 70 درصد مطالب را مي توان به خاطر سپرد و با آگاهي از شيوه هاي درست و صحيح مطالعه مي توان سرعت مطالعه را به 500 الي 800 کلمه در دقيقه افزايش داد.

    آگاهي و شناخت شيوه هاي مطالعه صحيح اختصاص به قشر و گروهي خاص ندارد، بلکه همه مديران رده بالا، اساتيد، معلمان، دانشجويان و دانش آموزان و... بايد با آگاهي از روشها و مهارتهاي خواندن و بکار بستن آنها در عمل ضمن افزايش سرعت مطالعه، دقت، به خاطر سپاري و فهم مطالب را بهبود دهند.

 

 

 

    مراحل مطالعه

 

    1) تصميم گيري:

    هر انساني در هر کاري بايد ابتدا خود را از بي تصميمي نجات دهد و پس از گرفتن تصميم به برنامه ريزي آن کار بپردازد.

    تصميم گيري و برنامه ريزي کمک مي کند تا تواناييها و امکانات و فرصتها را در زمان مناسب براي دستيابي به هدف و نتيجه مطلوب بکار ببريم.

    قبل از خواندن کتاب و مجله اي بهتر است مطالعه را به واحدهاي زماني (مثلا نيم ساعت يا يک ساعت مطالعه) و يا واحدهاي کاري (يک فصل و دو فصل مطالعه) تقسيم بندي کنيم. چنين شيوه اي ما را به موفقيت مي رساند. زيرا انجام بخشي از کار به مراتب عملي تر وامکان پذيرتر از انجام کل کار است. وقتي تصميم گرفتيد بر اين تصميم خود پافشاري کنيد. اين تصميمها مي تواند در روندکاري طرح و برنامه ها به شما کمک کند و يا شرايط و زمينه مساعد طرح و برنامه اي را براي شما فراهم کند. 


4,000 تومان