4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29520
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2279
  • تعداد فروش: 3

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد حضرت آدم و آفرينش او

دانلود تحقیق درمورد حضرت آدم و آفرينش او

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد حضرت آدم و آفرينش او

با دانلود تحقیق در مورد حضرت آدم و آفرينش او در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق حضرت آدم و آفرينش او را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق حضرت آدم و آفرينش او ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد حضرت آدم و آفرينش او

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

 

آدم از كلمه اديم گرفته شده به معناي آفريده شده از سطح زمين

نام حضرت آدم (ع) در9 سوره و 25 آيه قرآن كريم ذكر شده است . پس از آفرينش ساير موجودات ،حكمت الهي اقتضا نمود كه اشرف مخلوقاتش را بيافريند . موجودي كه نماينده او و صفات او بوده ، مقامش برتر از فرشتگان باشد . به همين منظور خداوند و به فرشتگان فرمود من در زمين جانشيني قرار ميدهم . فرشتگان عرض كردندآيا كساني را در زمين قرار مي دهي كه فساد و خونريزي كنند در حالي كه ما ترا تسبيح و تقديس مي كنيم . خداوند فرمود : من چيزي ( از اسرار خلقت بشر ) مي دانم كه شما نمي دانيد »[1] فرشتگان گفتند اي خداي پاك و منزه ما جز آنچه تو به ما تعليم فرمودي نمي توانيم و تو دانا و حكيمي »[2]  مُفسران گفتند كه چون خالق منّان خواست بشر را بيافريند ، به مقربان بارگاه ربوبي فرمان داد از عنصر خاك سُلاله و خلاصه اي تهيه كنند .

خواوند در حين آفرينش ، به زمين خطاب كرد كه در قصد آنم تا از تو مخلوقي بيافرينم ، گروهي از آن اطاعت من مي كنند وجمعي عصيان مي ورزند ، پيروان و مطيعان داخل بهشت خواهند شد و متخلفان به آتش دوزخ خواهند سوخت . آنگاه به جبرئيل خطاب كرد از تمام روي زمين ومواد وعناصر مشتي بگير و بياور اما چون جبرئيل به قصد اين كار آمد ، خاك به او گفت پناه مي برم به خدا كه بيمناكم از مخلوقي كه آفريده شود و عصيان نمايد . آنگاه خداوند به ميكائيل اين مأموريت را داد .


[1] سورة بقره، آيه 30

[2] سوره بقره ، آيه 32


4,000 تومان