4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29594
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1519
  • تعداد فروش: 10

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد سن ازدواج

دانلود تحقیق درمورد سن ازدواج

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد سن ازدواج

با دانلود تحقیق در مورد سن ازدواج در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سن ازدواج را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سن ازدواج ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سن ازدواج

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

سن ازدواج اولين مسأله اي است که در ازدواج مطرح مي شود و مي توان گفت  که بهترين شرط ازدواج نيز مي باشد. طبق قانون، سن ازدواج قبل از اصلاحيه اخير 9 سال بوده، زيرا سن بلوغ، سن ازدواج تلقي شده است. اما به دلايلي که پيش از اين ذکر شد ،  قانونگذار، سن  ازدواج را اصلاح کرده است .اين اصلاحيه به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد و سن ازدواج به سيزده سالگي ارتقا يافت و اگر دختري که به سيزده سالگي نرسيده است قصد ازدواج داشته باشد ،حتماً بايد از دادگاه اجازه بگيرد . البته شوراي نگهبان اين امر را غير شرعي مي دانست و به همين دليل اين اصلاحيه به مجمع تشخيص مصلحت فرستاده شد. لذا مجمع، سن ازدواج را 13 سالگي تعيين کرد. ازدواج در سنين پايين عواقب خاصي دارد. ضرب المثلي است که مي گويد بسياري از افراد براي به دست آوردن يک زندگي آسوده ازدواج مي کنند و بسياري به همين دليل از همديگر جدا مي شوند بنابراين براي اينکه قسمت دوم ضرب المثل پديد نيايد، سن ازدواج بالا رفته است .

دختراني که در سن پايين ازدواج مي کنند ،زايمان هايشان به صورت پري ناتال است، يعني با مراقبت هاي ويژه انجام مي گيرد و طبق آمار بهداشت جهاني با فشارهاي زايماني توأم مي شود. نفس مادر شدن که مي تواند موجب آرامش در يک دختر باشد ،با ازدواج در سنين پايين و مرده زايي يا عقب ماندگي ذهني فرزندان، متناقض است. اين دختران از بسياري از  موقعيت هاي اجتماعي نيز عقب مي مانند.


4,000 تومان