4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29687
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1937

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد موارد کاربرد انرژي اتمي

دانلود تحقیق درمورد موارد کاربرد انرژي اتمي

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد موارد کاربرد انرژي اتمي

با دانلود تحقیق در مورد موارد کاربرد انرژي اتمي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق موارد کاربرد انرژي اتمي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق موارد کاربرد انرژي اتمي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد موارد کاربرد انرژي اتمي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:26 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

تاريخ تمدن انسان از اولين روز پيدايش حيات بر روي زمين، از مرحله‌ي غارنشيني تا دوره‌ي زندگي ماشيني، هميشه با انديشه‌ها و دست آوردهاي فكري و تجربي نويني همراه بوه است. دانشمندان به اين نتيجه رسيدند كه تمام مواد و اجسام موجود در جهان از هر نوع، از ميليون نقاط‌ريزي تشكلي شده‌اند كه مثل گروه شلوغي از زنبورها كه به دور شيريني و وزوز مي‌كنند در حال جنبش و پرش هستند. دانشمندان اين نقاط ريز را «مولكول» نام نهادند. سرعت نوسان مولكولها با دماي آنها نسبت مستقيم دارد. و در مرحله‌اي كه دماي جسم به صفر مطلق (273- درجه سانتي‌گراد) ميل كند لرزش مولكولها نيز به صفر نزديك خواهد شد.

كوچكترين قسمت تشكيل دهنده‌ي مواد، مولكولها نيستند بلكه خود مولكولها نيز از بخش‌هاي ريزي تشكيل يافته و آنها را اتم نام نهادند و خود اتم‌ها از ذرات ريزي تشكيل يافته‌اند و قابل شكستن و خرد كرن مي‌باشند. و ذرات تشكيل دهنده‌ي اتم‌ها به نامهاي پروتون، نوترون و الكترون خلاصه مي‌شوند. دانشمندان به دنبال تحقيقات و مطالعات زياد دريافتند كه از اتم‌هاي بعضي عناصر مانند راديوم و اورانيوم ذرات و اشعه‌ي نامرئي پرتاب مي‌شوند. آنها چنين عناصري را راديواكتيو نام نهادند. تابش اشعه از اين عناصر به علت شكستن هسته‌ي آنها بود. اين پديده در اتمهايي كه وزن بيشتري دارند اتفاق مي‌افتد و به آنها اتم‌هاي شكننده مي‌گويند. شكستن اتمها و پرتاب ذرات و تابش اشعه از درون آنها نوعي آزادسازي انرژي به شمار مي‌رود كه به آن شكافت اتمي گويند. روشي براي آزادسازي انرژي اتمي وجود دارد كه روش همجوشي خوانده مي‌شود. در اين روش كه ميزان انرژي آزاد شده تقريباً هشت برابر روش شكافت اتمي است.. هسته و تريوم (هيدروژن سنگين) كه داراي انوترون و اپروتون است با تريتيوم (هيدروژن فوق سنگين) كه داراي 2 نوترون و اپروتون است جوش مي‌خورند و در نتيجه‌ي اين همجوشي هسته‌ي هليوم كه داراي 2 نوترون است به وجود آمده و يكي از نوترونها نيز آزاد مي‌شود و انرژي اتمي نيز حاصل مي‌گرد. ساختمان بمب‌هاي هيدروژني كه به مراتب قوي‌تر از بمب‌هاي اتمي به كار رفته در جنگ دوم هستند بر اين مكانيزم پايه‌ريزي شده‌اند. بعد از كشف انرژي اتمي و شناخته شدن قرت و كارائي آن، لازم گرديد براي استفاده از آن در جهت سازندگي و نه تخريب، اين انرژي به صورت كنترل شده آزاد شود و دانشمندان در اين راه تلاش‌هاي زيادي كردند و بالاخره موفق به ساختن راكتور اتمي شدند. راكتور اتمي در واقع به مجموعه سيستمي گفته مي‌شود كه عمل شكافت هسته‌اي در آن اتفاق مي‌افتد كار عمده‌ي راكتور اتمي فقط اين نيست كه شكافت در آن انجام‌پذيرد بلكه كار مهم ديگري نيز انجام مي‌دهد و آن ساختن اتم‌هاي تازه است كه به آن اتم‌هاي فعال گويند.


4,000 تومان