4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29867
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2114

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد خرطوم كوتاه چغندرقند

دانلود تحقیق درمورد خرطوم كوتاه چغندرقند

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد خرطوم كوتاه چغندرقند

با دانلود تحقیق در مورد خرطوم كوتاه چغندرقند در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق خرطوم كوتاه چغندرقند را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق خرطوم كوتاه چغندرقند ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد خرطوم كوتاه چغندرقند

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

 خرطوم كوتاه چغندر با آفت خال سياه كه از سال 1340 در مزارع چغندر ايران ديده شده است، به اسامي محلي كه در اصفهان به آن سنگ‌برداري، در شيراز تحت عنوان خزوك و در كرمان به آن سنگ بردار گفته مي‌شود.

شكل شناسي

حشره كامل اين آفت سوسكي است باريك و دراز اندام به طول 10-16 ميليمتر.

رنگ عمومي بدن خاكي و پوشيده از پرزهاي قهوه‌اي مايل بخاكستري مي‌باشد. خرطوم آن كوتاه و در محل اتصال سينه به شكم خال‌هاي كوچك سفيدرنگي ديده مي‌شود. تخم اين سرخرطومي بيضي شكل و زرد رنگ است و طول آن در حدود يك ميليمتر مي‌باشد. تخمها در زير پولك سياه رنگي كه حشره ماده با ترشح بزاق خود ايجاد مي‌كند قرار دارند و بهمين سبب آفت خال سياه گفته مي‌شود. لارو حشره قوسي شكل، بدون پا و سفيد رنگ و سر آن قهوه‌اي يا زرد روشن است. اندازه لاروهاي كامل به حدود 15 ميليمتر مي‌رسد.

شفيره برنگ سفيد و طول آن حدود 15 ميليمتر است، شكل شفيره شباهت زيادي به حشره كامل سرخرطومي دارد. شفيره‌ها درون گهواره‌هاي بيضي شكل گلي در داخل خاك پاي بوته‌هاي چغندر تشكيل مي‌گردند (دواچي، خيري، 1343 و خيري، 1345).

مناطق انتشار

سرخرطومي ريشه چغندر در تمام مناطق چغندركاري ايران وجود دارد و شيوع آن بيشتر در خراسان، فارس، مياندوآب، اصفهان، كرمان و كرج مشاهده شده است.


4,000 تومان