4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30892
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2586

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله دو راه حل گريز خانواده ايراني از چالش ازدواج سالم يا طلاق راحت

دانلود مقاله دو راه حل گريز خانواده ايراني از چالش ازدواج سالم يا طلاق راحت

0 2.6k
دانلود مقاله دو راه حل گريز خانواده ايراني از چالش ازدواج سالم يا طلاق راحت

با دانلود مقاله در مورد دو راه حل گريز خانواده ايراني از چالش ازدواج سالم يا طلاق راحت در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله دو راه حل گريز خانواده ايراني از چالش ازدواج سالم يا طلاق راحت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله دو راه حل گريز خانواده ايراني از چالش ازدواج سالم يا طلاق راحت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد دو راه حل گريز خانواده ايراني از چالش ازدواج سالم يا طلاق راحت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

 دو راه حل گريز خانواده ايراني از چالش

ازدواج سالم يا طلاق راحت


    
اين سال ها، با تحولات متعددي كه در اجتماع رخ داده، خانواده هم دستخوش تغييراتي شده است; مثل پايين آمدن آمار ازدواج يا بالا رفتن نرخ طلاق، تغيير جايگاه زن در جامعه و خانواده و مطالبات جديدي كه نشان از تغيير شكل و كاركرد خانواده ايراني دارد.
   
    
درباره وضعيت خانواده در ايران با علي احمدي، جامعه شناس، عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي و عضو گروه مطالعات خانواده انجمن جامعه شناسي ايران گفت و گويي كرده ايم كه مي خوانيد
    
مؤلفه هاي خانواده ايراني چيست؟
    
خانواده در همه جاي دنيا مي تواند هم به عنوان يك نهاد ديده شود و هم يك سازمان اجتماعي. خانواده در ايران نيز مثل هر جاي ديگري است. اگر خانواده را به عنوان يك نهاد در نظر بگيريم يك سري اجزاي ساختي دارد. مثل نقش ها، قواعد، هنجارها و تجهيزاتي كه بايد در كنار ساختار خانواده باشد. مثل مسكن، شيوه استقرار و معيشت اما خانواده را به عنوان سازمان بايد كمي جزيي تر ديد. بررسي نقش ها و پايگاه ها، روابط بيروني و دروني و كنش هاي متقابل، ظرف زمان و مكان با توجه به وضعيت و هويت خانواده ايراني اين عوامل مشخص مي شود. مثلاچگونگي توزيع نقش ها، همين طور كه خانواده آمريكايي را مي توان به اين صورت توصيف كرد. با توجه به توزيع پايگاه ها و هنجارها و مناسبات بين افراد و توجه به سلسله مراتب قدرت، شكل هرم قدرت يا افقي يا عمودي بودن قدرت مي توان تصويري از خانواده ايراني ارايه داد و آن را به انواع متفاوتي تقسيم كرد;مثل خانواده زن و شوهري نوع اول يا خانواده پدري توسعه يافته.


4,000 تومان