3,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30989
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1653

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد قاره

دانلود تحقیق درمورد قاره

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد قاره

با دانلود تحقیق در مورد قاره در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق قاره را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق قاره ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد قاره

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

 قاره‌های جهان

خُشکاد یا قاره به انبوهه پیوسته‌ای از زمین بر روی کره زمین گفته می‌شود.

در دوره‌های باستانی جایگاه و آرایش قاره‌های زمین کاملآ دیگرگون و متفاوت با امروز بوده‌است. در آن دوره‌ها بسیاری از قاره‌های امروزی چسبیده به هم بوده و تشکیل چند ابرقاره را می‌دادند.

پرانکندگی قاره‏ها در طول تاریخ زمین شناسی‏ و تأثیر آن بر تغییرات آب‏وهوا

خلاصه

تغییرات بزرگ مقیاس آب‏وهوایی،به طور عمده در اثر تغییر وضعیت قاره‏ها و اقیانوس‏ها در طول زمان ایجاد می‏شوند.در زمان‏هایی که‏ در اثر حرکت صفحات تکتونیکی،قاره‏ها طوری‏ روی اقیانوس‏ها پراکنده شوند که جریان‏های‏ اقیانوسی،توانایی حمل آب از استوا به قطب را داشته باشند،پدیدهء یخچالی به وجود می‏آید و هنگامی که‏ وضعیت قرارگیری قاره‏ها طوری باشد که این جریان‏ها وجود نداشته باشند،باشند،با پدیده،بزرگ مقیاس گلخانه‏ای‏ روبه‏رو خواهیم بود.به نظر می‏رسد که این الگو،ازدونین با عهد حاضر نقش عمده‏ای در ایجاد یخچال‏ها و دوره‏های گرم ایفا کرده است.مشاهدهء تغییرات تکتونیکی مابین دوره‏های یخچالی‏1 پلیستوسن و پدیدهء گلخانه‏ای کرتاسه،پایهء مناسبی برای به کارگیری و توسعهء این فرضیه ایجاد می‏کند.

این‏گونه تغییرات آب‏وهوایی بزرگ مقیاس هستند و نسبت به تغییرات درجهء حرارت با مقیاس کوچک‏تر اهمیت بیش‏تری دارند.


3,000 تومان