8,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 33015
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1614

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد كتاب النساء

دانلود تحقیق درمورد كتاب النساء

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد كتاب النساء

با دانلود تحقیق در مورد كتاب النساء در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق كتاب النساء را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق كتاب النساء ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد كتاب النساء

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:27 صفحه

قسمتی از فایل:

 در اخلاق و سرشتشان و آنچه از ميانشان بر مي گزينندوآنچه ناخوش مي‌دارند از مجاهد از ] قول[ يحيي بن جعده روايت شده است  كه گفت:رسول خدا (ص) گفت: با زن به خاطر سيرت و شرافت و جمال و خوبي‌اش ازدواج مي كند . پس بر تو است كه اين روش را در پيش بگيري كه اميدوارم  به  خير نرسي[1] سپس گفت: هيچ مردي بعد از اسلام آوردن ،به اندازه‌ي ]خيري كه [ از زني كه داراي اين سيرت باشد كه اگر بدو بنگرد از او شاد شود و آن گاه كه بدو فرمان دهد از او اطاعت كند و اگر از او دور شود از وجود خويش و مال او محافظت كند ]ديده[ - كسب خير نكرده و خوبي‌اي نديده است.

و از عايشه رضي الله عنها روايت شده كه گفت : زن با همسرش نبايد در كمتر از ده سالگي رويا روي شود.

عايشه گفت : و با رسول خدا (ص) در حالي كه روياروي شدم كه دختري نه ساله بودم.

اصمعي گفت: پيري از بني العنبر به ما روايت كرد و گفت : مي گويند : زنان سه دسته‌اند : ] يك دسته [ فرمانبردار نر مخوي پاكدامن مسلمان كه خانواده و همسرش را بر زندگي ياري مي كند وبه زندگي عليه خانواده‌اش ياري نمي رساند( زندگي و آسايش زندگي را بر همسر و خانواده‌اش ترجيح نمي دهد) و ديگري، ظرفي براي فرزند وديگري طوقي آهني شپشو كه خداوند آن را در گردن كسي كه مي خواهد ،مي گذارد و از ]گردن [كسي كه مي خواهد باز كند.



[1] - نفرين است ولي در اينجا عكس آن بايد اراده شود يعني دعاي خير.


8,000 تومان