10,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 33117
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1530

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تكنولوژي توليد انواع سوسيس، كالباس و همبرگر كنترل كيفيت و استانداردهاي لازم

دانلود تحقیق درمورد تكنولوژي توليد انواع سوسيس، كالباس و همبرگر كنترل كيفيت و استانداردهاي لازم

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد تكنولوژي توليد انواع سوسيس، كالباس و همبرگر كنترل كيفيت و استانداردهاي لازم

با دانلود تحقیق در مورد تكنولوژي توليد انواع سوسيس، كالباس و همبرگر كنترل كيفيت و استانداردهاي لازم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تكنولوژي توليد انواع سوسيس، كالباس و همبرگر كنترل كيفيت و استانداردهاي لازم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تكنولوژي توليد انواع سوسيس، كالباس و همبرگر كنترل كيفيت و استانداردهاي لازم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تكنولوژي توليد انواع سوسيس، كالباس و همبرگر كنترل كيفيت و استانداردهاي لازم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:49 صفحه

قسمتی از فایل:

 1-1 مقدمه

گوشت و فراورده‌هاي آن يكي از منابع مهم پروتئين در رژيم غذايي افراد محسوب مي‌شود، ضمن آن كه مصرف به اندازه آن، تامين كننده مواد مغذي نظير آهن، روي، انواع ويتامين‌ها مي‌باشد.و لذا امروزه يكي از شاخه‌هاي مهم صنايع غذايي دئر كشور، صنايع گوشت است كه در آنها از انواع گوشت، فراورده‌هاي متنوعي توليد مي‌شود. بنابراين داشتن دانش و اطلاعات كافي در اين زمينه، ضرورت دارد.

1-2 تاريخچه صنعت سوسيس و كالباس در جهان

سوسيس و كالباس از قديمي‌ترين محصولات گوشتي است كه از مدتها قبل در فرهنگ غذايي مردم مورد توجه قرار گرفته‌اند. به گونه‌اي كه حدود 5000 سال قبل از ميلاد مسيح در ادبيات يونان باستان پيرامون  اين قبيل مواد غذائي، مطالبي تدوين و يافت شده. بعلاوه كلمه سالامي را كه به عنوان نوعي كالباس مي‌باشد، مي‌توان در كتب يونان قديم پيدا نمود. اين محصول براي اولين بار در شهر سالامي در شرق يونان، ساخته شد. كلمه سوسيس (در زبان انگليسي Sausagc، در زبان فرانسه Sacisse، در زبان اسپانيايي Salchicha) از واژه لاتين Salsicius به معناي نمك شوره و كلمه كالباس (در زبان روسي Kalbasa و در زبان لهستاني Kiellbasa) از واژه اسلاوي Kolbasar به معناي مخلوط گوشت مشتق شده‌اند. كلمه wursel در زبان آلماني براي سوسيس و كالباس از واژه آلماني wurzel به معناي تابانيدن يا پيچ دادن پوشش حاوي گوشت گرفته شده است.

 

1-3-تاريخچه صنعت سويسي و كالباس در ايران

در زمان گذشته، اكثر ايراني‌ها در زمان جنگ يا نقل و انتقال‌ها، گوشت را به صورت «قورمه» استفاده مي‌كردند. تهيه كالباس و سوسيس به صورت صنعتي در كشور ايران در سال 1928 مبلادي مصادف با 1317 شمسي شروع شد. در آن زمان يك فرد روسي به نام «افرناسو» در بندر انزلي با ماشين كوچك و دستي خود شروع به تهيه سوسيس و كالباس به منظور رفع احتياجات غذايي عده‌اي از اتباع خارجي ساكن در آنجا گرديد.

در سال 1930 ميلادي (1319 شمسي)، شخصي به نام «لفسهسكي» كه از اهالي شوروي بود، كارخانه كوچكي در بندر انزلي تاسيس نمود كه در آن روزانه 50 كيلوگرم كالباس تهيه مي‌شد تا اينكه در سال 1933 ميلادي، كارخانه را به تهران منتقل و در اين ميان، يك فرد متخصص كالباس‌سازي از آلمان، به او كمك كرد. بدين ترتيب اولين كارخانه كالباس‌سازي در پايتخت ايران بنا نهاده شد.

 


10,000 تومان