7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 33152
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 2267

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد تفاوت كارهاي گروهي و فردي

دانلود مقاله درمورد تفاوت كارهاي گروهي و فردي

0 2.3k
دانلود مقاله درمورد تفاوت كارهاي گروهي و فردي

با دانلود مقاله در مورد تفاوت كارهاي گروهي و فردي در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله تفاوت كارهاي گروهي و فردي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله تفاوت كارهاي گروهي و فردي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد تفاوت كارهاي گروهي و فردي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

  

چكيده

 

گروهها شالوده بسياري از بهبودهاي عملكرد سازمان هستند. امروزه وجود گروهها جنبه اجتناب‌ناپذير زندگي به حساب مي‌آيد و سازمانهاي مولد با وجود گروه‌هاي كاري است كه مي‌توانند به حيات خود تداوم بخشند. اين تحقيق بر آن است تا مهمترين ويژگي‌هاي مرتبط با اثربخشي گروههاي كاري را مشخص كند. اثربخشي گروه كاري نتيجه تركيب عملكرد گروه كاري و ميزان رضايت اعضا از عضويت در گروه است. براي اين منظور، سابقه و تجربيات فعاليتهاي گروهي دانشجويان رشته مديريت ورودي سال 1385 دانشگاه شاهد مورد بررسي قرار گرفت. براي به دست آوردن نقطه نظرات ايشان، پرسشنامه‌اي بر اساس مدل تحقيق طراحي و بين آنها توزيع شد. تعداد كل پاسخ‌دهندگان به پرسشنامه، 45 نفر بودند كه از اين ميان 36 نفر زن (80%) و 9 نفر مرد (20%) بودند. اگرچه يافته‌هاي تحقيق شش فرضيه از 16 فرضيه فرعي مطرح شده توسط مدل دوبرين (2004) را تأييد كرد، در اين ميان تنها عامل «تبعيت اعضاء از فرايندهاي گروه» است كه ارتباط معني‌داري هم با جنبه عملكردي و هم با جنبه رضايت اعضا در اثربخشي گروه دارد.

واژه‌هاي كليدي: اثربخشي گروه كاري، عملكرد كاري گروه، رضايت اعضاي گروه، گروه‌هاي كاري دانشجويي

 

 

مقدمه

 

امروزه محيطهاي كاري، تغيير و تحول و انطباق با آن را ارج مي‌نهد. سازمانها در تلاش خود براي بهره‌وري بيشتر، كيفيت جامع، رضايت مشتري و بهبود كيفيت زندگي كاري شكلهاي جديد متنوعي انتخاب مي‌كنند. آنها در جستجوي مزاياي اندازه كوچكتر، ساختارهاي تخت‌تر، عمليات منعطف‌تر و البته راه‌هاي جديد و خلاق استفاده از گروهها بعنوان شالوده بسياري از بهبودهاي عملكرد سازمان هستند ]10[. از اين رو، وجود گروهها جنبه اجتناب‌ناپذير زندگي امروزي است و سازمانهاي مولد با وجود گروه‌هاي كاري مي‌توانند به حيات خود تداوم بخشند ]2[.

اما گروههاي كاري هميشه نتايج مثبت به همراه ندارند و بعضاً نتيجه كار گروه مي‌تواند كمتر از مجموع تلاشهاي انفرادي اعضاي گروه باشد. بنابراين لازم است مشخص شود كه ويژگي‌هاي مرتبط با اثربخشي گروههاي كاري كدام است؟ و آيا ويژگي‌هاي مرتبط با عملكرد بالاي كاري از ويژگي‌هاي مرتبط با افزايش رضايت اعضاء متفاوت است؟ يافته‌هاي اين تحقيق مي‌تواند ما را در شناسايي مهمترين ويژگي‌هاي مرتبط با اثربخشي گروه كاري ياري رساند.


7,000 تومان