7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34284
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2388

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد ساختار فدرالی و مسئله ملی و قومی در ایران

دانلود مقاله درمورد ساختار فدرالی و مسئله ملی و قومی در ایران

0 2.4k
دانلود مقاله درمورد ساختار فدرالی و مسئله ملی و قومی در ایران

با دانلود مقاله در مورد ساختار فدرالی و مسئله ملی و قومی در ایران در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله ساختار فدرالی و مسئله ملی و قومی در ایران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله ساختار فدرالی و مسئله ملی و قومی در ایران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد ساختار فدرالی و مسئله ملی و قومی در ایران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

  رخدادهای سال‌های اخیر از حوادث بالكان تا عراق و منافع و سیاست امریكا در برانگیختن اغتشاشات و درگیری‌های قومی در ایران، مسئله ملی و قومی در ایران را به‌موضوعی حساس و بالقوه مخاطره‌آمیز تبدیل كرده است. واقعیت این است كه:

 

 

 

1- در ایران قوم‌ها و ملیت‌های مختلفی زندگی می‌كنند و این كشور سرزمین مشترك اقوام و ملیت‌های گوناگون است كه طی قرن‌ها با رشته‌های تاریخی، فرهنگی و عاطفی متعددی پیوند خورده و در ساختن این سرزمین و دفاع از آن كوشیده‌اند.

 

 

 

2- اقوام و ملیت‌های این سرزمین هر یك ویژگی‌های قومی و فرهنگی و زبانی خود و در نتیجه خواست‌ها و مزالبات قومی و فرهنگی و زبانی میژه‌ای دارند كه بدون توجه به‌این مطالبات و بدن تأمین آنها- كه حق طبیعی و جزئی از حقوق بشر است- همزیستی آنان برغم تمامی پیوندهای تاریخی نمی‌تواند پایدار باشد، آن‌هم در شرائطی كه قدرت‌های خارجی با بهره‌برداری از محرومیت‌ها و تبعیض‌های قومی و فرهنگی و مدهبی دست اندر كار ایجاد و دامن زدن درگیری قومی و ملی‌اند.          

 

 

 

3- هم امر آزادی تأمین حقوق شهروندی همه مردم و هم تأمین حقوق اجتماعی، فرهنگی ویژه‌ی ملیت‌ها و اقوام، تنها از طریق مبارزة مشترك برای نیل به‌دمكراسی و با ایجاد نظامی دمكراتیك در ایران ممكن خواهد بود. تفرقه و جدائی در صفوف این مبارزة مشترك همگانی و تبدیل آن به‌جریان‌های كوچك مستقل از یكدیگر- چه بسا در مقابل یكدیگر- نه به‌سود تأمین حقوق ملی و فرهنگی، بلكه در خدمت ادامة شرائط كنونی و در خدمت برانگیختن دشمنی قومی با پیامدهائی فاجعه‌آمیز است.


7,000 تومان