9,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 35018
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1687

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مقايسه گياهان سه كربنه و چهار كربنه

دانلود تحقیق درمورد مقايسه گياهان سه كربنه و چهار كربنه

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد مقايسه گياهان سه كربنه و چهار كربنه

با دانلود تحقیق در مورد مقايسه گياهان سه كربنه و چهار كربنه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مقايسه گياهان سه كربنه و چهار كربنه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مقايسه گياهان سه كربنه و چهار كربنه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مقايسه گياهان سه كربنه و چهار كربنه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:42 صفحه

قسمتی از فایل:

متابوليسم كربن در فتوسنتز

 

واكنشهاي فتوسنتزي در دو مرحله انجام مي گيرند . در مرحله اول يا مرحله واكنشهاي نوري ، انرژي نوراني به انرژي شيميايي تبديل مي شود وATP وNADPH  به وجود مي آيد . اين دو ماده براي انجام واكنشهاي مرحلة دوم فتوستز يا واكنشهاي تاريكي لازم اند . در نور ، گياه سبز دي اكسيد كربن جو را جذب و در سيستم فتوسنتزي تثبيت دي اكسيد كربن ابتدا منجر به تشكيل نخستين فرآورده(هاي)پايدار فتوسنتزي مي شود و سپس بتدريج ساير فراورده ها به وجود مي آيند . واكنشها ي احياي دي اكسيد كربن و تبديل آن به كربوهيدارتها در گياهان سبز فتوسنتز كننده به صورت چرخه اي و به چرخة متابوليسم كربن موسوم است اين چرخه به طور كلي ويژگيهايي دارد كه عمدتا عبارت اند از : (1) انجام فرايند كربوكسيله شدن و تشكيل نخستين فراورده نسبتا پايدار فتوسنتزي ،(2) فعال بودن آنزيم كربوكسيلاز ،(3) وجود ماده پذيرنده دي اكسيد كربن ،(4) بازسازي ماده پذيرنده دي اكسيد كربن و بالاخره ،(5) خروج بخشي از كربن تثبيت شده از چرخه و تشكيل فراورده هاي ذخيره اي فتوسنتز .چرخه متابوليسم كربن در فتوسنتز در همة گياهان يكسان نيست . به طور عمده امروزه سه نوع چرخة متابوليسمي براي متاليسم كربن در فتوسنتز شناخته شده است:

- اولين چرخه به چرخة كالوين (يا چرخة فتوسنتزي احياي كربن يا چرخة احياي پنتوز فسفات در فتوسنتز و يا چرخة متابوليسم كربن در گياهان C3 موسوم است . يا به اختصار RUDP است . نخستين فرآوردة نسبتا پايدار فتوسنتزي در اين چرخه اسيد آلي سه كربنC3  بنام اسيد 3 فسفو گليسريك است . آنزيم مسئول اضافه شدن  Co2و RUDP يا انجام كربو كسيلا سيون در گياه ، ريبولوزدي فسفات ، كربوكسيلاز نام دارد .

- چرخة دوم به چرخة اسيد دي كربو كسيلي  C4يا چرخة متابوليسم كربن در گياهان C4 و يا به اختصار به چرخة C4 موسوم است . پذيرند ة دي اكسيد كربن در اين چرخه يك اسيد سه كربني  آلي به نام اسيد فسفوانول پيرووي يا به اختصار PEP است . كه در نتيجة كربو كسيله شدن آن با دي اكسيد كربن ، نخستين فراوردة فتوسنتزي به صورت يك اسيد آلي چهار كربني به نام اسيد اگزالواسيك به وجود مي آيد . آنزيم كربو كسيلاز مربوطه فسفوانول پيروويك كربو كسيلاز يا به اختصار PEP كربو كسيلاز است . در فتوسنتز گياهان C4 چرخة متابوليسمي كربن پس از طي مراحلي به چرخة كالوين منتهي مي شود . در واقع در گياهان C4 مقدم بر چرخة كالوين ، چرخة ديگري يافت مي شود كه هر دو تواما به چرخة C4 موسوم اند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر