6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 35150
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1835
  • تعداد فروش: 9

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد جنگ احزاب

دانلود تحقیق درمورد جنگ احزاب

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد جنگ احزاب

با دانلود تحقیق در مورد جنگ احزاب در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق جنگ احزاب را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق جنگ احزاب ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد جنگ احزاب

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

سيره پيشوايان، پيشوايي، مهدي؛

جنگ احزاب، چنانكه از نامش پيداست، نبردي بود كه در آن تمام قبائل و گروههاي مختلف دشمنان اسلام براي كوبيدن «اسلام جوان »متحد شده بودند.بعضي از مورخان نفرات سپاه «كفر»را در اين جنگ بيش از ده هزار نفر نوشته اند، در حالي كه تعداد مسلمانان از سه هزار نفر تجاوز نمي كرد.

سران قريش كه فرماندهي اين سپاه را به عهده داشتند،با توجه به نفرات و تجهيزات جنگي فراوان خود،نقشه جنگ را چنان طراحي كرده بودند كه به خيال خود با اين يورش،مسلمانان را بكلي نابود سازند و براي هميشه از دست محمد صلي الله عليه و آله و سلم و پيروان او آسوده شوند!.زماني كه گزارش تحرك قريش به اطلاع پيامبر اسلام رسيد،حضرت شوراي نظامي تشكيل داد.در اين شورا،سلمان پيشنهاد كرد كه در قسمتهاي نفوذ پذير اطراف مدينه خندقي كنده شود كه مانع عبور و تهاجم دشمن به شهر گردد.اين پيشنهاد تصويب شد و ظرف چند روز با همت و تلاش مسلمانان خندق آماده گرديد;خندقي كه پهناي آن به قدري بود كه سواران دشمن نمي توانستند از آن با پرش بگذرند،و عمق آن نيز به اندازه اي بود كه اگر كسي وارد آن مي شد،به آساني نمي توانست بيرون بيايد.

سپاه قدرتمند شرك با همكاري يهود از راه رسيد.آنان تصور مي كردند كه مانند گذشته در بيابانهاي اطراف مدينه با مسلمانان روبرو خواهند شد،ولي اين بار اثري از آنان در بيرون شهر نديده و به پيشروي خود ادامه دادند و به دروازه شهر رسيدند و مشاهده خندقي ژرف و عريض در نقاط نفوذپذير مدينه،آنان را حيرت زده ساخت زيرا استفاده از خندق در جنگهاي عرب بي سابقه بود. ناگزير از آن سوي خندق شهر را محاصره كردند.محاصره مدينه مطابق بعضي از روايات حدود يك ماه به طول انجاميد.سربازان قريش هر وقت به فكر عبور از خندق مي افتادند،با مقاومت مسلمانان و پاسداران خندق كه با فاصله هاي كوتاهي در سنگرهاي دفاع موضع گرفته بودند،روبرو مي شدند و سپاه اسلام هر نوع انديشه تجاوز را با تيراندازي و پرتاب سنگ پاسخ مي گفت.تيراندازي از هر دو طرف روز و شب ادامه داشت و هيچ يك از طرفين بر ديگري پيروز نمي شد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر