7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 35180
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1884
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد حق حبس در قاعده اقدام

دانلود تحقیق درمورد حق حبس در قاعده اقدام

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد حق حبس در قاعده اقدام

با دانلود تحقیق در مورد حق حبس در قاعده اقدام در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق حق حبس در قاعده اقدام را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق حق حبس در قاعده اقدام ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد حق حبس در قاعده اقدام

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:9 صفحه

قسمتی از فایل:

فصل دوم: سقوط حق حبس درقاعده اقدام

الف) آيا تمكين زن قبل از گرفتن مهر سقوط حق حبس است؟ 

آنچه كه در مورد پيروي نويسندگان قانون مدني قرار گرفته اين است كه چنانچه زن به اختيار خود قيام به ايفاء وظايف نمايد ديگر نمي تواند از حق حبس استفده كند ولي در هر حال حق مطالبه مهر را همچنان دارد. اين مسئله در ماده 1086 قانون مدني به صراحت بيان شده است.

«اگر زن قبل از اخذ مهر با اختيار خود به ايفاء وظايفي كه در مقابل شوهر دهرد قيام نمود يگر نمي تواند از حكم ماده قبل استفاده كند معذالك حقي كه براي مطالعه مهدر دارد ساقط نخواهدشد.»

البته نظر مخالف هم در اين مسئله مطرح شده كه به دنبال اين بحث خواهد آمد ولي قولي كه مورد پيروي نويسندگان قانوني مدني قرار گرفته نظر اكثريت فقها مي باشد. اين نظر در ماده 378 ق.م هم مورد عقد بيع پذيرفته شده است يعني اگربايع قبل از اخذ ثمن مبيع را به ميل خود در اختيار مشتري بگذارد نمي تواند دوباره آنرا بگيرد و تسليم مجدد مبيع را موكول به اخذ ثمن كند. چون بايع نيز باميل خود افدام به چنين امري نموده است.( همانگونه كه استاد گرامي جناب آقاي دكتر قاسمي در صفحه 28 مقاله خويش به اين ماده از موارد قاعده اقدام در حقوق موضوعه ايران اشاهره كرده اند.) در هر حال اين در عقد نكاح هم جاري است هر چند كه نظريات مخالف و موافقي از جانب فقها و حقوقدانان در مسئله وجود دارد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر