9,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 35919
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1861

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد فاطمه زهرا (س) الگویی بی‌مانند برای زنان

دانلود مقاله درمورد فاطمه زهرا (س) الگویی بی‌مانند برای زنان

0 1.9k
دانلود مقاله درمورد فاطمه زهرا (س) الگویی بی‌مانند برای زنان

با دانلود مقاله در مورد فاطمه زهرا (س) الگویی بی‌مانند برای زنان در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله فاطمه زهرا (س) الگویی بی‌مانند برای زنان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله فاطمه زهرا (س) الگویی بی‌مانند برای زنان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد فاطمه زهرا (س) الگویی بی‌مانند برای زنان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:38 صفحه

قسمتی از فایل:

اسلام برای زن ارزش والایی قائل است و اصولاً با ظهور اسلام شخصیت و کرامت زن آشکار گردید و اسلام به زن هویت تازه‌ای بخشید و افکار و آداب دوران جاهلیت را درباره زن از میان برداشت و الگویی همچون فاطمه زهرا(س) برای زنان قرار داد که در عالم هستی بی‌نظیر است تا جایی که حتی امامان معصوم نیز هنگام محاجه و جدال با مخالفان بر انتساب خویش به مادرشان به عنوان سند حقانیت و افتخار استناد می‌کردند.

 

سیره سیاسی و مبارزات فاطمه زهرا(س)

همگان بر این نکته اتفاق‌نظر دارند که فاطمه زهرا(س) گام به گام با پدر خویش همراه بود، در تبلیغ اسلام و دعوت پیامبر همکاری داشتند، در سختی‌ها و آزارها در کنار پیامبر بود، دشواری‌های محاصره شعب ابیطالب را تحمل کرد، رنج‌های هجرت به مدینه را با سربلندی و مقاومت به جان خرید، در جنگ‌های پیامبر در مدینه در کنار آن حضرت بود و مجروحان را مداوا می‌کرد، خصوصاً در بستن زخم‌های پیامبر(ص) و علی(ع) اهتمام ویژه می‌ورزید. و مهم‌تر این که مورخان یادآوری کرده‌اند که دوران سختی پس از رحلت رسول خدا(ص) بر فاطمه گذشت، رنج‌ها و محنت‌های فراوان کشید، درد جانکاه از دست دادن پدری چون رسول خدا(ص) برای فاطمه بسیار دشوار بود، گوشه‌نشین شدن علی(ع) و غصب امامت و ولایتش و بی‌تفاوتی مسلمانان در این رابطه موجب اندوه فراوان برای فاطمه گشت. حضرت زهرا به خانه مهاجرین و انصار می‌رفت و آیات قرآن، روایات پیامبر(ص) به ویژه حدیث شریف غدیر خم و کمالات علی(ع) را یادآوری می‌کرد و آنان را به دفاع از حق و تمسک به ولایت و خلافت علی(ع) فرا می‌خواند، لکن مردم مدینه به بی‌تفاوتی و بی‌حسی سیاسی و اجتماعی دچار شده بودند که از آنان بوی مرگ به مشام می‌آمد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر