9,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 35984
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1445

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نوجواني

دانلود تحقیق درمورد نوجواني

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد نوجواني

با دانلود تحقیق در مورد نوجواني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نوجواني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نوجواني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نوجواني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:41 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

كدام دوره زندگي جالب توجه تر از بلوغ و نوجواني است؟ قطعا بخشي از پاسخ به تغيير چشمگير از ناباروري به باروري بر مي گردد/. خصوصا اين موضوع براي افرادي كه با تغييرات زيستي ، روان شناختي و اجتماعي سروكار دارند . جالب توجه تر است اما بخشي ديگر مربوط به دوران بلوغ و نوجواني است ، ولي متاسفانه اغلب تصويري از اين دوران ارائه مي شود كه چندان جالب نيست . مثلا اين دوران رامجموعه اي از كمبودها ، تنبلي ، عدم مشاركت ، بي ادبي ، نفرت و حتي خطرناك و داراي نگرش منفي تلقي مي كنند . در صورتي كه مي دانيم نوجواني روح فعاليت و بخش جالب توجه زندگي است واز اين طريق مي توانيم اهميت زندگي را بهتر درك كنيم . بنابراين بايد راههاي مناسب درك اين دوران را بدانيم كه يكي مراجعه به پژوهشهاي كتابخانه اي و ديدگاههاي نظري در اين خصوص است و ديگري كه مهمتر تلقي مي شود زندگي با نوجوان و تجربه زيسته با آنهاست . در اين صورت متوجه خواهيم شد كه چقدر باهوش ، مهربان ، بذله گو ، نكته سنج و جز آن هستند .

بر اين اساس تلاش خواهد شد تا اثر پيوندهاي عميق بين اعضاي خانواده و نيز علل عدم ارتباط و اطمينان بين والدين  و نوجوانان مورد تبيين واقع شود ، گرچه عدم توجه به تفاوتهاي فردي همواره كار را با ناكامي مواجه خواهد كرد ، اما سعي مي شود تا به جنبه هاي فردي ، جنسيت و تفاوتهاي فرهنگي توجه شود . ازسوي ديگر به يافته هايي پرداخته خواهد شد كه براي دوره نوجواني كارايي لازم را داشته باشند .

 

 

 

 

تاريخچه مختصري از مطالعات مربوط به نوجواني

همان گونه كه در بسياري از علوم قديمي ترين نظريه ها از آن ارسطوست ، وي در مورد پديده نوجواني نيز صاحب نظر است . ارسطو تغييرات مربوط به بلوغ جنسي و تاريخ تقريبي آن را در دختران و پسران يونان ، حدود چهارده سالگي تعيين  كرده است . او تغييرات جسماني پسران رامعلول فعاليت هاي غده هاي جنسي مي دانست . در خصوص تغييرات رواني همزمان با تغييرات جسماني ، ارسطو معتقد بود مي بايست از دختران به علت فعاليت شديد جنسي ، حفاظت و حراست بيشتري شود. افزون بر اين ارسطو از صفات و خصوصياتي  نام مي برد كه نوجوانان را از بزرگسالان متمايز مي كند . اين صفات و خصوصيات اگرچه همزمان با بلوغ هستند اما ارتباط مستقيمي با آن ندارند و بيشتر ناشي از كمبود تجربه در نوجوانان اند تا ساختمان بدني و فيزيولوژيك آنان. براي نمونه از آنجا كه نوجوانان نياز را تجربه نكرده اند تمايلي به پول ندارند ، يا چون هنوز فريب نخورده اند زود باورند  و نبود بدبيني در آنان بدين علت است كه هنوز طعم تلخيها و محروميتها را نچشيده اند. ( احدي ، 1380، 12)

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر