6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 36038
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1731

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد درمان روانشناختی اعتیاد

دانلود تحقیق درمورد درمان روانشناختی اعتیاد

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد درمان روانشناختی اعتیاد

با دانلود تحقیق در مورد درمان روانشناختی اعتیاد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق درمان روانشناختی اعتیاد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق درمان روانشناختی اعتیاد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد درمان روانشناختی اعتیاد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:3 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

امروزه سوء مصرف و وابستگی به مواد مخدر یکی از معضلات بهداشتی، درمانی و روانی اجتماعی است که متاسفانه تعداد زیادی از افراد جامعه را در گیر نموده که تنها مشکلات و معضلاتی را برای خود ایجاد نموده اند بلکه باعث اضمحلال کانون خانواده، سلب آرامش آنان، نقض قوانین جاری و مخل امنیت اجتماعی می گردند.

اعتیاد مسئله ای است که از دیر باز متناسب با شدت و وخامت آن مورد توجه قرار گرفته و امروزه به عنوان یک اختلال روانی بشمار می رود .

اگر چه مراکز درمانی اغلب کشورها به برطرف کردن وابستگی جسمی معتاد مبادرت می ورزند و نتایج نسبتاً کمی نیز بدست آورده اند ولی طبق آمارهای موجود حدود 50 % آنان برای چندمین بار به این مراکز مراجعه می نمایند.

نظر سنجی در برخی از تحقیقات نشان می دهد که حدود 80% از اعضای نمونه پژوهش قبل از درمان به ترک اعتیاد دست زده اند ولی در ادامه آن موفق نبوده و مجددآً به مواد رو آورده اند.

وسوسه و میل به مواد حتی پس از سم زدایی و یا ترک خود به خودی از جمله مسائلی هستند که باعث نقض تعهد در معتادین می شود.

واکنش های هیجانی و منفی که در یک بار لغزش ایجاد می شود باعث روی آوری شدید تر معتاد به مواد می شود و به همین خاطر است که او دوباره مواد را برای خود بیش از حد بزرگ می کند و موجب احساس یأس و نومیدی در او می گردد که نتیجه این واکنش های هیجانی به توجه او در کاهش خود کارآرایی می شود.

اختلالات روانی مثل افسردگی، اضطراب، اختلالات شخصیتی و........... از عواملی هستند که در عود مکرر معتاد نقش دارند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر