7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 36461
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1499

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد كومارين

دانلود تحقیق درمورد كومارين

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد كومارين

با دانلود تحقیق در مورد كومارين در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق كومارين را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق كومارين ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد كومارين

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:19 صفحه

قسمتی از فایل:

1-1-1- كومارين

كومارين[1] يك تركيب شيمیايي است كه سمي و داراي يك  بوي شيرين است كه در بسياري از گياهان وجود دارد. نام شيميايي  آن

1,2-Benzopyrone-2- H-1-Benzopyran-2-one است و داراي ساختار شيميايي زير

می باشد.  

و به صورت پيش ماده در چندين ماده ضد انعقاد خون از جمله وارفارین وجود دارد.

و در بعضي از ليزرهاي رنگي نیزاستفاده مي شود. نام كومارين از يك لغت فرانسويcoumarou ‌ گرفته شده است. بيوسنتز كومارين در گياهان از طريق هيدروكسیلاسيون،‌ گليكولیز و حلقه اي شدن[2] اسيد سيناميك است. كومارين همچنين مي تواند در آزمايشگاه از طريق واكنش پركين[3] بين ساليسیل آ لدهيد و انیدريد استيك[4] تهيه شود.

بعضي از مشتقات طبيعي كومارين شامل Umbelliferone  (7- هيدروكسي كومارين) و Aesculetin  (7 و6 دي هيدروكسي كومارين) و Herniarin  (7- متوكسي كومارين) و psoralen و Imperatorin‌ است.[1]

 

1-1-2- سميت كومارين ها 

كومارين ها اغلب در محصولات تنباكو و به طور مصنوعي از طريق تعويض و يا جانشيني از گروههاي استخلافي در وانيل هم بوجود آمده اند. از اواسط قرن بيستم در بسياري از كشورهاي بزرگ استفاده از كومارين ها به عنوان يك افزوده غذايي ممنوع شده است. زيرا كومارين ها تركيبات سمي هستند كه بر روي جگر و كليه ها اثر مي گذارند هر چند كه كومارين ها برای انسانها ها خطرناك هستند اما به عنوان يك سم قوي براي كشتن جانوارن جونده از جمله  موشهاي خرمايي استفاده مي شوند. كومارين ها تركيبات سمي هستند كه ابتدا باعث خون ريزي داخلي و سپس باعث مرگ مي شوند. درسال 1978 ايالت متحده آمريكا استفاده از كومارين را به عنوان مواد افزودني به خوراكي ها ممنوع اعلام كرد چون بررسي ها نشان داد كه اين تركيبات باعث سرطان ريه در انسان مي شوند.



[1] -coumarin

[2] - cyclisation

[3] - perkin reaction

[4] - acetic anhydride

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر