7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 36668
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1729

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد استخراج کلروفیل ها (رنگینه) از برگ

دانلود تحقیق درمورد استخراج کلروفیل ها (رنگینه) از برگ

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد استخراج کلروفیل ها (رنگینه) از برگ

با دانلود تحقیق در مورد استخراج کلروفیل ها (رنگینه) از برگ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق استخراج کلروفیل ها (رنگینه) از برگ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق استخراج کلروفیل ها (رنگینه) از برگ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد استخراج کلروفیل ها (رنگینه) از برگ

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

کلروفیلها رنگیزه‌های سبز و فعال فتوسنتزی موجود در کلروپلاست هستند که به انواع متنوع a ، b ، c ، d و e تقسیم بندی شده‌اند.

مقدمه :

رنگ سبز گیاهان ، رنگ برخی از جلبکها و باکتریها (قهوه‌ای ، قرمز و بنفش) به نوع واکنشهای فتوسنتزی آنها وابسته است. رنگدانه‌های مسئول این رنگها در این موجودات عامل اصلی جذب انرژی نور خورشیدند. مهمترین این رنگدانه‌ها در فتوسنتز سبزینه (کلرفیل) موجود در گیاهان سبز است. کلروفیل در واقع پورفیرینهای منیزیم است که ساختارشان با پورفیرینهای آهن‌دار تفاوت دارد. این ساختار شامل دو بخش است: یک بخش سر که همان پورفیرین منیزیم‌دار است و یک بخش دم که از زنجیره هیدروکربنی آب‌گریز ساخته شده است. این زنجیره فیتول نیز نامیده می‌شود.
در گیاهان ، انواع مختلف کلروفیل وجود دارد که بر حسب ساختارشان به نام کلروفیلهای a ، b ، c و غیره نامگذاری شده‌اند. در گیاهان عالی معمولا دو نوع کلروفیل a و b وجود دارد که ساختار مشابهی دارند و تفاوتشان در گروه R آنهاست. اگر R یک گروه متیل (CH3) باشد،

7,000 تومان