8,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 37663
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1687

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تاریخ سازمان برنامه و نظام برنامه‌ریزی

دانلود تحقیق درمورد تاریخ سازمان برنامه و نظام برنامه‌ریزی

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد تاریخ سازمان برنامه و نظام برنامه‌ریزی

با دانلود تحقیق در مورد تاریخ سازمان برنامه و نظام برنامه‌ریزی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تاریخ سازمان برنامه و نظام برنامه‌ریزی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تاریخ سازمان برنامه و نظام برنامه‌ریزی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تاریخ سازمان برنامه و نظام برنامه‌ریزی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

تاریخ سازمان برنامه و نظام برنامه‌ریزی در ایران را از سه منظر سیاسی، نظری و اجرایی بررسی می‌کنم و آن جنبه‌هایی را مورد تأکید قرار می‌دهم که در نشست تخصصی و در این مقطع تاریخی از نظر اجرایی کارآمدتر و مفیدتر است.

کانون‌های فراملیتی و سازمان برنامه

حکومت پهلوی در حوزه بلوک غرب، به رهبری ایالات متحده آمریکا، قرار داشت و حکومتی «وابسته» یا «دست‌نشانده» به‌شمار می‌رفت. این مطلبی است که در جلسه حاضر تأکید بر آن زیاد مورد نیاز نیست. به تبع این وابستگی، طبیعی است که سازمان برنامه، در سال‌های پس از جنگ جهانی دوّم، با اهداف و کارکردهای معین منطبق با ماهیت و پیوندهای فراملیتی حکومت پهلوی شکل گرفت و در بسیاری از مقاطع موجودیت این سازمان در رأس آن افرادی قرار داشتند، یا اهرم‌های اصلی به دست افرادی بود، که به کانون‌های معین صهیونیست وابسته بودند.

از همان آغاز، کانون‌های صهیونیستی در تأسیس سازمان برنامه و بودجه در ایران نقش اصلی را داشتند. این سازمان به تبع برنامه‌های آمریکا و دولت ترومن و پس از اعلام «دکترین ترومن» (1947) برای جلوگیری از گسترش کمونیسم ایجاد شد.[1] سازمان برنامه به کمک شرکت آمریکایی «مشاوران ماوراءبحار» تحت عنوان سازمان برنامه هفت ساله در سال 1327 ش. شکل گرفت. مدیر عامل این شرکت و رئیس هیئتی که برای کمک به شکل‌گیری سازمان برنامه به ایران سفر کرد، یک صهیونیست به‌نام ماکس تورنبرگ بود. او به دنبال تحقق اهدافی بود که برخی کمپانی‌های جهان‌وطن نفتی آن زمان در پی آن بودند.[2] در این هیئت آلن دالس حضور داشت که بعداً، کمی پیش از کودتای 28 مرداد 1332، در دولت آیزنهاور رئیس سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) شد. برادر بزرگش، جان فاستر دالس، نیز در دولت آیزنهاور وزیر امور خارجه شد.[

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر