9,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 38343
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1576

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد عبدالكريم سروش

دانلود تحقیق درمورد عبدالكريم سروش

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد عبدالكريم سروش

با دانلود تحقیق در مورد عبدالكريم سروش در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق عبدالكريم سروش را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق عبدالكريم سروش ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد عبدالكريم سروش

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:35 صفحه

قسمتی از فایل:

آشنائي بيشتر با دكتر عبدالكريم سروش

عبدالكريم سروش بزرگ خاندان روشنفكري ديني بارها با شركت در مجامع دانشجوئي خواستار آنها شد تا حديث روشنفكري ديني از سكولاريسم را به دانشجويان سياسي ابلاغ كند. كجا بودند آن روشنفكران عرفي كه روشنفكران ديني را سراپا مخالف سكولاريسم مي‌خواندند تا سخنان او را بشنوند و ديگر نخواهند به چوب سكولار نبودن او را از ميدان به در كنند؟ كجا بود آن مدعي كه مي‌گفت: «اگر سخنان عبدالكريم سروش را از عناصر مخدوش شده عربي بزداييم، چيزي جز جنازه چند فقيه، مفسر و متكلم باقي نمي‌ماند.» تا حديث روشن و بي‌جانبداري يك روشنفكر ديني را از سكولاريسم بشنود.

كه عبدالكريم سروش اگر توانسته است نام «روشنفكري ديني» را زنده نگه دارد نه از آن‌روست كه روشنفكري را ديني كرده است بلكه بدان سبب است كه هم روشنفكر است و هم ديندار. گاهي روشنفكري مي‌گويد و گاهي خطابه ديني. زماني از چگونگي بر ساختن دنيايي نو و گذار از سنت براي ايرانيان سخن مي‌گويد و گاهي ديگر وعظ دين مي‌كند. سخنان روشنفكر ديني ما هيچ بويي از مخالفت با سكولاريسم نداشت كه اگر از گفته‌هاي او تنها يك تحشيه و تعريض بر سكولاريسم بيرون مي‌آمد، آن هم خطاب به دينداران بود كه مبادا انگيزه‌هاي ديني و سعادت اخروي‌شان را در دنياي سكولار فراموش كنند كه گفتيم سروش هر چه هست، دعوي دين نيز دارد. اما استاد روشنفكري ديني از هيچ نسخه و نكته‌اي نگفت كه از فحواي آن محدوديت و معذوريتي براي روشنفكران عرفي پيدا آيد. سروش اكنون از نسخه غزالي سخن نمي‌گويد كه رو به سوي حافظ كرده است، حافظي كه ناقد تصوف زمانه خود بود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر