8,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39160
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 2432

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اخلاق و حقوق پزشکی

دانلود تحقیق درمورد اخلاق و حقوق پزشکی

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد اخلاق و حقوق پزشکی

با دانلود تحقیق در مورد اخلاق و حقوق پزشکی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اخلاق و حقوق پزشکی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اخلاق و حقوق پزشکی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اخلاق و حقوق پزشکی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:26 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده مطالب

يكي از پديده‌هاي دانش جديد نوزاداني هستند كه جنين آزمايشگاهي نام گرفته‌اند به خاطر اين‌كه قسمتي از راه پيدايش خود را در خارج از مسير طبيعي پيموده‌اند و از تركيب اسپرم مرد و تخمك زن در خارج رحم و پرورش آن تا مدت معيني در لوله آزمايشگاهي و سپس انتقال آن به رحم مادر پا به عرصه هستي گذارده اند.

اين حادثه مانند ديگر ره‌آوردهاي علمي مسائل حقوقي خاصي را بر مي‌انگيزد كه طرح آن مستلزم بررسي‌هاي اخلاقي، فقهي و پزشكي خاصي است. از آن جهت كه اداره و تنظيم اين پديده‌ها به وسيله مقررات براي پايداري نظم جامعه ضروري است. دانش حقوق ناگزير است پا به پاي اين مسايل پيش رود در اين مقاله ما به مقوله سقط جنين، جنين آزمايشگاهي در دوراني كه در لوله‌هاي آزمايشگاهي براي چندين روز يا هفته كه اين زمان در آينده‌اي بسيار نزديك تا آخرين مرحله‌ي تكامل جنيني مي‌رسد مي‌پردازيم.

در اين تحقيق ما به بررسي موافقان و مخالفان وجود سقط چنين در دوران جنيني در لوله‌هاي آزمايشگاهي مي‌پردازيم.

 كليد واژگان:

جنين- سقط جنين- جنين آزمايشگاهي- تلقيح مصنوعي- تئوري تقدس حيات- جنين حمايتي- جنين غير حمايتي.

 

 

 

 

 

مقدمه:

«من نهايت احترام را از زمان تشكيل نطفه براي حيات بشري قائلم»

از بيانيه انجمن جهاني پزشكان 1948 ژنو

 

سقط جنين يكي از مسائلي است كه در تمام جوامع بشري با توجه به تنوع و گستردگي و ميزان نفوذ باورهاي ديني و اعتقادي و اخلاقي ميان طبقات مختلف جامعه مطرح مي‌باشد.

طبيعي است كه نظام‌هاي حقوقي با داعيه حفاظت و حمايت از ارزش‌ها و اعتقادات شهروندان جامعه مواجهه جدي‌تر و عيني‌تري با اين مسئله داشته باشند. در يك بررسي كلي به سه گونه مواجهه در نظام‌هاي حقوقي مختلف جهان مي‌رسيم.[1]

پاره‌اي از نظام‌ها اين پديده‌ي اجتماعي را به طور مطلق پذيرفته و حكم جواز آن را صادر مي‌كنند، ظاهراً چنين عملي براي اين نظام‌هاي حقوقي قبيح و نكوهيده شمرده نمي‌شود. در مقابل بسياري از نظام‌هاي حقوقي دنيا بيشتر متأثر از حقوق مذهبي‌اند به عدم جواز چنين رفتاري قائلند و گاه ضمانت اجراهاي كيفري بسيار شديدي نيز براي آن در نظر مي‌گيرند. در اين ميان برخي نظام‌هاي حقوقي هم ديده مي‌شوند كه راه متعادل‌تري را انتخاب كرده‌اند و سقط جنين را در برخي از موارد مجاز در برخي موارد غير مجاز مي‌دانند و سعي در محدود كردن آن دارند.[2]

به هر حال سقط جنين از قديم الايام يكي از موضوعات اساسي نظام‌هاي حقوق كيفري را تشكيل مي‌داده است و در طول تاريخ توجه بسياري از انديشمندان به خصوص علماي حقوق جزا و بسياري از مكاتب و حكومت‌ها را به خود معطوف داشته است.

«در ايران نخستين قوانين سقط جنين مربوط به قوانين حمورابي مي‌باشد حدود 1800 سال قبل از ميلاد مسيح تدوين شده‌اند. مواد 209-211-213 قانون حمورابي نيز براي افرادي كه دختر كنيز يا كسي كه آزار و اذيت شده و باعث سقط جنين وي شوند مجازات در نظر گرفته است».[3]



[1] Motgomery، Johnathan، HELTH CARE LAW، 1994، Abortion، p373

[2] Ibid، p 373

براي اطلاع بيشتر از وضعيت آماري مطالب بيان شده در كشورهاي مختلف رجوع كنيد به:

اميري فاطمه، آنها هرگز بدنيا نمي‌آيند(سقط جنين در ايران و جهان)، نشريه ايران، شماره 9- 11/4/1382

بلالي اسماعيل، زنان و پيامدهاي سقط جنين، نشريه كتاب زنان، سال ششم، شماره 22- زمستان 1382

طبيبي جبلي مرتضي، بررسي و نقد جواز سقط جنين از منظر فقهاي اماميه، نامه مفيد، شماره 37- مرداد و شهريور 1382، صص 87- 85

3 خاتمي آزيتا، جنبه‌هاي قانوني سقط جنين، نشريه دارو و درمان، شماره 33، خرداد 1383

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر