6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39365
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2449

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد رشد اخلاقي كودكان

دانلود تحقیق درمورد رشد اخلاقي كودكان

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد رشد اخلاقي كودكان

با دانلود تحقیق در مورد رشد اخلاقي كودكان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق رشد اخلاقي كودكان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق رشد اخلاقي كودكان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد رشد اخلاقي كودكان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:يكي از چالش هاي اصلي دوران كودكي ارتقاي نحوه دستكاري كردن محيط اطراف كودك است به عنوان مثال ياد دادن قواعد بازي از جمله اين موارد است. در اين مورد قواعد فيزيكي مانند پايداري شيء در كنترل محيطي به اندازه قواعد زبان شناسي در برقراري ارتباط از اهميت برخوردار است. اگر اين قواعد به اندازه كافي وجود نداشته باشد كودك بايد به دنبال قواعد ديگري برود تا بتواند با تمرين هر روزه آنها دنياي اجتماعي كه در آن زندگي مي كند را اداره كند.
قواعد اجتماعي شامل دونوع اصلي هستند(تيوريل، كيلن، هالويگ
۱۹۸۷). نوع اول قواعد اخلاقي است كه مشوق افراد براي انجام اعمال خير و ضامن درستكاري و مشخص كننده اعمال خوب از بد مي باشد. به عنوان مثال، مردم مجاز نيستند كه همديگر را بكشند يا اموال ديگري را به غارت ببرند. علاوه بر اين يك سري قوانين رسمي كه به قوانين اجتماعي معروفند در هر جامعه براي كنترل رفتارهاي نادرست و هدايت آنها به راه راست وجود دارد. اين نوع قاعده ممكن است مشتمل شود بر دادن صندلي به يك فرد پير يا گفتن لطفاً و متشكرم و يا صبر كردن و اجازه دادن به ماشين فردي كه در حال پيچيدن است باشند. به علاوه كودكان بايد هم قواعد اخلاقي و هم قوانين اجتماعي را كه شايد در موقعيت هاي مختلف تفاوت هاي بسياري بين آنها وجود داشته باشد ياد بگيرند. به عنوان مثال بين قواعد خانوادگي مان و قواعد كلاس درس يا رفتارهاي مورد انتظار والدين و رفتارهاي دوست داشتني همسالان تفاوت هايي وجود دارد و گفتن اين مطلب ضرورتي ندارد كه اكتساب قواعد اجتماعي جزء انكارناپذير و بسيار مهم رشد كودكان است.(گرالينسكي و كوپ ،۱۹۹۳ مكويي و مارتين، ۱۹۸۳). رشد اخلاقي در قوانين اجتماعي اصولاً براي راهنمايي و تشخيص رفتارهاي درست و غلط براي كودكان طراحي شده است. به همين دليل مطالعه اين كه كودكان چگونه اين قوانين را بفهمند و اجرا كنند به طور سنتي تحت عنوان اخلاقي بودن يا رشد اخلاقي مطرح شده است. تا دهه هاي اخير، رشد اخلاقي يكي از حوزه هاي مورد مطالعه فقط فلاسفه و انديشمندان مذهبي بود. امروزه روانشناسي رشد، بحث ها و مطالب بسيار زياد و جالبي را عنوان كرده است.
تحقيقات معاصر در زمينه رشد اخلاقي به دو سطح اصلي تقسيم بندي شده اند. كانون توجه برخي از محققان كردار اخلاقي، توصيف علل رفتاري كودكان است. براي مثال، علل دزدي در كودكان، علل دعوا كردن آنها و عواملي كه باعث مي شود آنها به گروه هاي گانگستري  بپيوندند از جمله حوزه هاي مطالعاتي اين گروه محققان است. عده ديگري از محققان استدلال اخلاقي كه در آن به چگونگي فكر كردن كودكان درباره آنچه كه ديگران انجام مي دهند را مورد مطالعه قرار مي دهند. در اين نوع مطالعه يك موقعيت اخلاقي را براي كودكان توصيف مي كنند و از آنها درباره قضاوت آن موقعيت سؤالاتي مي پرسند: آيا رفتار انجام گرفته درست بود يا نه؟ آيا شخص براي انجام رفتارش بايد تنبيه شود؟ اگر بايد تنبيه شود به چه اندازه؟

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر