6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39660
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 1599
  • تعداد فروش: 1

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تهيه آب شيرين از آب دريا

دانلود تحقیق درمورد تهيه آب شيرين از آب دريا

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد تهيه آب شيرين از آب دريا

با دانلود تحقیق در مورد تهيه آب شيرين از آب دريا در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تهيه آب شيرين از آب دريا را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تهيه آب شيرين از آب دريا ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تهيه آب شيرين از آب دريا

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

تهيه آب شيرين از آب دريا

آب دريا به علت وجود املاح مختلف به مقدار زيادي عملا غير قابل استفاده مي باشد كل املاح موجود در آب دريا 35000 قسمت در يك ميليون قسمت (P.P.M) مي باشد در صورتيكه آب مصرفي شهرها نبايد بيش از P.P.M500 مواد حل شده در خود داشته باشد.

همچنين آب مورد نياز براي مصارف كشاورزي و آبياري با در نظر گرفتن نوع و شرايط زمين مي تواند تا حدود  200 (P.P.M) مواد محلول در خود داشته باشد بنابراين براي آنكه آب دريا قابل مصرف باشد بايد عمل شيرين كردن يا نمك زدايي در مورد آن انجام گيرد. املاح موجود در آب دريا را بوسيله روشهاي مختلف فيزيكي يا شيميايي از آن جدا مي كنند. مهمترين روشها در جدول زير قرار دارند.

جدول روشهاي تهيه آب شيرين از آب دريا

روش

ماده جدا شونده

فاز متصل شوند

تقطير

آب

بخار

انجماد

آب

يخ (جامد)

اسمز معكوس

آب

مايع

اكترودياليز

نمك

مايع

نظر به اينكه در سالهاي اخير نياز بشر به آب شيرين افزايش داشته و از آنجا كه در اثر پيشرفت تكنولوژي ، تهيه آب شيرين از آب دريا از نظر اقتصادي مقرون به صرفه گرديده است. امروزه واحدهاي تهيه آب شيرين از آب درياها ، ظرفيت توليد روزانه 40 ميليون ليتر مي باشد.

1-تقطير

قديمي ترين و معمولي ترين روش نمك زدايي از آب دريا روش تقطير مي باشد كه در حال حاضر نياز بسياري از واحدها از همين روش استفاده مي كنند.

در ابتدا اين عمل بسيار ساده انجام مي گرفته است. در يك مرحله آب دريا را بر اثر حرارت تبخير نموده و بخار حاصل را در محفظه اي به مايع تبديل (كندانس) مي كنند.

چون دراثر تبخير فقط آب بخارشده و املاح موجود در آن تبخير نمي شوند ، كوششهاي فراوان و پيشرفتهاي حاصل درزمينة افزايش راندمان و بازايافت انرژي باعث گرديده كه روش چند مرحله اي جايگزين روش يك مرحله اي فوق گردد .

1-1 تبخير چند مرحله اي :

اساس اين روش باز ايابي انرژي حرارتي حاصل از تبديل بخار آب تبخير شده به مايع و رسانيدن مايه به درجه حرارت محيط درجهت گرم كردن آب نمك اوليه ورودي به تبخير كننده مي باشد .

آب دريا بعد از كنترل املاح موجود درآن ابتدا درقسمت هوازدايي هواي حل شده درخود را از دست مي دهد . سپس به منظور تأمين غلظت مطلوب املاح ، آنرا با آب نمگ برگشتي از قسمت بازيابي حرارت با نسبت مشخصي مخلوط ميكنند  ، محلول حاصل از داخل لوله هايي كه بطور افقي درقسمت بالايي محفظه هايي قرار داده شده اند بوسيلة پمپ عبور داده مي شود .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر