6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39673
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1695
  • تعداد فروش: 6

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد حافظ

دانلود تحقیق درمورد حافظ

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد حافظ

با دانلود تحقیق در مورد حافظ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق حافظ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق حافظ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد حافظ

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

احدال و افكار خواجه حافظ

نام و لقب و زندگاني خواجه حافظ

شمس الدين محمد حافظ كه او را لسان الغيب و ترجمان الاسرار لقب داده اند در اوايل قرن هشتم و بقولي در حدود سال 726 هجري در حمله شيادان [1] (حمله درب شاهزاده فعلي) شيراز پا بعرصه حيات گذاشت.

درباره تاريخ دقيق ولادت و وفات او اطلاع صحيحي در دست نيست و آنچه كه از تذكره نويسان در سفينه ها و تذكره ها بجاي مانده، اغلب فقط در مورد سال وفات خواجه و مدت زندگاني وي تاكيد دارد، كه آن نيز با موارد اختلاف ياد شده است. لذا محققان با تكيه و استناد به اين نوشته ها، بعضي سال تولد او را (720 هجري) و برخي (726 پس از هجرت) و عده اي نيز سال (27 هجري) برآورد نموده و ذكر كرده اند. اما آنچه مسلم است و در آن ترديدي نيست، اين است كه تولد خواجه حافظ بين سالها (720-730) در شيراز اتفاق افتاده و شاعر 65 سال و يا حدود آن در اين سراي عاريت زندگاني كرده و سرانجام در سنه 791 و يا 792 وفات يافته و روي در نقاب خاك كشيده است.


پدر و مادر حافظ

اسم پدر حافظ را بهاء الدين نوشته اند كه گويا در زمان سلطنت اتابكان سلفه ي فارس از اصفهان به شيراز مهاجرت كرده و مادرش ظاهرا اهل كازرون فارس بوده است. البته در اين مورد اقوال ديگري نيز هست مانند اينكه اصل حافظ از تويسركان بوده و مطالبي از اين قبيل كه صحت آن مشكوك بنظر مي رسد و هاشم رضي در مقدمه مبسوط و پر ارزش خود بر ديوان حافظ مي نويسد: (اين قول نادرست بوسيله رضاقليخان هدايت اشاعه و رواج يافته است).[2]

ادوارد براون انگليسي از قول شيخ شبلي نعماني كه بهترين و كاملترين و دقيق ترين مطالعات خود را بزبان اردو درباره حافظ در كتابي منسجم بنام شعر العجم فراهم آورده ؛ مطالبي را نقل مي كند كه نقل آن خالي از فايده و ارزش و اعتبار نيست و خلاصه اش اين است كه :



1-بزرگان شيراز، تاليف رحمت ا... مهراز، انجمن آثار ملي، تهران، 1348 صفحه 301

[2] ديوان حافظ، ويراسته هاشم رضي، انشارات كاوه تهران 1341، صفحه 43

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر