6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39764
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1989
  • تعداد فروش: 25

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اعتماد به نفس

دانلود تحقیق درمورد اعتماد به نفس

0 2k
دانلود تحقیق درمورد اعتماد به نفس

با دانلود تحقیق در مورد اعتماد به نفس در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اعتماد به نفس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اعتماد به نفس ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اعتماد به نفس

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

 

       اغلب مردم معناي واقعي کلمه ي "اعتماد به نفس"را به خوبي درک نمي کنند . به همين دليل آن نوع از اعتماد به نفس و خود باوري را که مطلوب و مورد نظرشان است در زند گي تجربه نمي کنند چون فکر مي کنند اعتماد به نفس يعني اين که ايمان واعتماد به موفقيتها يي که در کارها به دست مي آورند ، در صورتي که اعتماد به نفس واقعي وحقيقي آن است که قبل از اين که در کاري موفق شويم نوعي اعتماد به توانايي خود براي انجام آن کار داشته باشيم.   بارها شنیدید که پیشگیری بهتر از درمان است و این موضوع دقیقا در ارتباط با اعتماد به نفس کودکان مصداق پیدا می کند. سن کودکان یا نوجوانان مهم نیست ، ارتباط خوب معلم و دانش آموزان برای پروش کودکانی با اعتماد به نفس و مطمئن به خود ضروری است . (1 )

     اعتماد به نفس نشانه بهداشت روانی خوب و مناسب  است ، که به  چگونگی احساس ما درباره خودمان اشاره دارد و این که این احساس چه تاثیری بر تعاملات  ما با دیگران  می گذارد .  گفتار و رفتار ما  تاثیری مهم بر اعتماد بچه  ها دارد.  داشتن اعتماد به نفس برای همه مهم است کسب خود پنداره ی مثبت موجب می شود به خود و توانایی مان اطمینان داشته باشیم ، به این ترتیب بچه ها می آموزند که حتی اگر هم شکست بخورند با ارزشمند هستند. ( 2 )

        مفاهیم احترام ، استقلال ، نظم و انضباط ، گوش کردن ، حمایت ، عشق بدون قید و شرط، درک کردن ، قدردانی و مسئولیت پذیری از جمله عوامل شکل دهندی اعتماد به نفس در نوجوانان است که معلمان و والدین باید به آنها توجه داشته باشند . پس معلمان و والدین باید اصول اولیه  اعتماد به  نفس را بیاموزند و سپس آنها را به فرزندان و دانش آموزان انتقال دهند.  (1 )

اعتماد به نفس چيست ؟


"     
عزت نفس" يک منبع انرژي است . يک چتر وسيعي است که" اعتماد به نفس " زير سايه آن است .

    اعتماد به نفس يعني ديدن خود به عنوان فردي توانا با کفايت دوست داشتني ومنحصر به فرد .
  کفايت يعني توانايي که درحد کافي وتسلط بر امور باشد .
  منحصر به فرد يعني با توجه ودر نظر گرفتن تفاوتها ي فردي.
         به تعبير ديگر اعتماد به نفس يعني آن احساس و شناختي که از تواناييها ومحدوديت هاي بيروني ودروني خود داريد .بنابراين وقتي که اعتماد به نفس وخود باوري خود را بر اساس آن که ، وآن چه به راستي هستيد ونه بر اساس موفقيت ها و دست يا بي ها يا شکست ها و ناکامي هاي خود بنا مي کنيد چيزي را در خود خلق مي نماييد که هيچ کس وهيچ چيز ياراي گرفتنش را از شما نخواهد داشت . حال با توجه به مفاهيم بالا مي توان گفت که اعتماد به نفس واقعي همواره در درون خود شما توليد مي شود نه از بيرون . اعتماد به نفس واقعي زاييده ي تعهد شما به خودتان است . اين تعهد که هرآنچه لازم باشد انجام خواهيد داد تا به خواسته ها  و نيازهايتان برسيد . (3)
        اعتماد به نفس باور شخصي شماست نسبت به روح خودتان به عنوان يک انسان . اعتمادبه نفس حقيقت اين نيست که نترسيم . بلکه آن است که بدانيد ومطمئن باشيد با اين که مي ترسيد اما بي گمان دست يه عمل خواهيد زد اعتماد به نفس آن است که باور داشته باشيد مي توانيد وتوانايي ان را داريد که تمام توانتان رابه کار بگيريد وشرايط واوضاع زندگي را ان گونه که مطلوب ودلخواه شماست تغيير دهيد. (1)

اعتماد به نفس در ابتدا چگونه شکل می گیرد؟

      عوامل زیادی در شکل گیری اعتماد به نفس موثرند. روش و دیدگاه والدین در شکل گیری احساس فرزندان به خودشان نقش قاطع و اساسی دارد مخصوصا در سنین پایین . وقتی که والدین پذیرش بی قید و شرط به فرزنداشان دارند کودکان یک پی ریزی محکم برای احساسات مثبت نسبت به خودشان دریافت می کنند. اگر یکی یا هردوی والدین انتقاد بیش از حد بکنند یا اگر بیش از حد از فرزندانشان حمایت کنند و حرکتهای آنها را به سوی استقلال تشویق نکنند (یا در مقابلش مقاومت کنند)٬ بچه ها ممکن است به این نتیجه برسند که بی عرضه هستند یا به قدر کافی خوب نیستند یا فرودست و درجه دو (inferior) هستند. اما اگر والدین تلاشهای کودکان برای اتکای به خود را تشویق کنند و زمانی که بچه ها اشتباه می کنند آنها را دوست داشته باشند و قبولشان کنند کودکان هم یاد می گیرند که خودشان را قبول داشته باشند و اعتماد به نفس نتیجه طبیعی این رفتار خواهد بود. (4)

      شاید تعجب کنید که عدم اعتماد به نفس الزاما ربطی به بی عرضه بودن ندارد. در واقع اکثر مواقع عدم اعتماد به نفس نتیجه تمرکز بیش از حد بر روی خواسته های غیر واقع گرایانه یا استانداردهای اطرافیان ٬ به خصوص والدین و جامعه است
6,000 تومان

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر