12,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 40030
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2078

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد XML چيست و چرا دارای اهميت فراوان است؟

دانلود تحقیق درمورد XML چيست و چرا دارای اهميت فراوان است؟

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد XML چيست و چرا دارای اهميت فراوان است؟

با دانلود تحقیق در مورد XML چيست و چرا دارای اهميت فراوان است؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق XML چيست و چرا دارای اهميت فراوان است؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق XML چيست و چرا دارای اهميت فراوان است؟ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد XML چيست و چرا دارای اهميت فراوان است؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:101 صفحه

قسمتی از فایل:تاکنون مقالات فراوانی در باره XML نوشته شده است، اغلب مطالب عنوان شده صرفا" بر روی يک موضوع خاص تمرکز داشته و از زاويه ای کاملا" اختصاصی و در عين حال محدود به بررسی تکنولوژی XML پرداخته و بندرت به موارد اساسی و خانواده بزرگ استاندارهای XML  اشاره شده است. در اين مقاله عناصر  کليدی مرتبط با تکنولوژی XML تشريح و ارتباط آنها تبين و جايگاه هر يک از آنها برای پياده کنندگان و طراحان برنامه های اطلاعاتی تشريح می گردد. پس از مطالعه اين  مقاله ، خوانندگان با استانداردهای کليدی :  XML,XSL,XML-Schema,DOM,SAX,Namespace,XLink بهمراه تکنولوژی های مربوطه آشنا خواهند شد.
تعريف اصطلاحات و واژه ها
در ابتدا لازم است با کلمات تشکيل دهنده
XML يعنی Extensible ، Markup و Language آشنا شويم  .Markup ، واژه ئی برای متاديتا است . متاديتا ، اطلاعاتی در رابطه با اطلاعات است . قدمت استفاده از Markup به قبل از کامپيوتر بر می گردد . مثلا" در دنيای نشر از علائم خاصی  در متن های ويرايش شده استفاده تا به پردازنده متن ( انسان و يا ماشين ) اعلام شود ، چه نوع عملياتی را در رابطه با اطلاعات می بايست انجام دهد. HTML يکی از زبان های کلاسيک نشانه گذاری است . مثلا" با افزودن تگ <Bold> به مرورگر اعلام می شود که به چه صورت می بايست اطلاعات نمايش داده شوند . 
زبان (
Language) ، به مجموعه ای از کلمات معنی دار و با مفهوم  که عده ای از آنها برای بيان خواسته ها ی خود استفاده می نمايند ،اطلاق می گردد . ( مثلا" زبان فارسی و يا انگليسی )
با کنار هم قرار دادن دو واژه اشاره شده ، با
  زبان نشانه گذاری مواجه خواهيم شد  . زبان نشانه گذاری ، به مجموعه ای از کلمات معنی دار و با مفهوم که توسط عده ای (با آگاهی لازم انتخاب ) استفاده می گردد ، اطلاق می گردد. HTML ، نمونه ای مناسب در اين زمينه است . تمام افرادی که از تگ های HTML استفاده می نمايند ، بدرستی نسبت به مفهوم و جايگاه هر يک از تگ ها آشنائی داشته و با آگاهی کامل آنها را برای بيان خواسته های خود استفاده می نمايند. مثلا" مشخص است که استفاده از تگ <H1> چه نوع پيامدهائی را بدنبال خواهد داشت . تگ فوق ، توسط مولفين صفحات وب آگاهانه انتخاب می گردد و مرورگرها نيز متناسب با تعاريف  از قبل  مشخص شده ، واکنش مناسب خود را در رابطه با  نحوه نمايش انجام خواهند داد.  يک زبان بسط پذير(Extensible)  ، زبانی است که دارای  مکانيزم لازم  برای افزودن کلمات بگونه ای

12,000 تومان