8,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 40067
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2331

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ارزشيابي توصيفي

دانلود تحقیق درمورد ارزشيابي توصيفي

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد ارزشيابي توصيفي

با دانلود تحقیق در مورد ارزشيابي توصيفي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ارزشيابي توصيفي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ارزشيابي توصيفي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ارزشيابي توصيفي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:27 صفحه

قسمتی از فایل:مقدمه :
ارزشيابي تحصيلي يكي از عناصر مهم و اساسي برنامه هاي درسي و نظام هاي آموزش و پرورش جهان محسوب مي شود . دراكثر دايرة المعارف هاي كه به موضوع نظامهاي ملي آموزش و پرورش كشور ها مي پردازند عنوان ارزشيابي از عناوين برجسته اي است كه مورد توجه قرار مي گيرد .
در كشور ما ، سالهاي سال ارزشيابي تحصيلي از يك سنت خاصي پيروي كرده است از بررسي آيين نامه و دستورالعمل هايي كه توسط نهاد عالي سياست گذازي يعني شوراي عالي آموزش و پرورش ( در آغاز شوراي عالي معارف و سپس شوراي عالي فرهنگ ) تصويب شده است . ( از سال 1303 تاكنون ) رويكردي يكسان ديده مي شود ، ارزشيابي مبني بر امتحان ( كتبي ، شفاهي ) پرسش كلاسي كه آنهم نوعي امتحان است ، با ملاك هاي نمره ( 20- 0 ) در اين روند هشتاد ساله وجود داشته است .
در اين مقاله رويكرد جديدي را به ارزشيابي تحصيلي طرح نموده كه اين رويكرد جديد ارزشيابي توصيفي ناميده شده است و به پيشنهاد شوراي عالي آموزش و پرورش و توسط حوزه معاونت آموزش عمومي و امور تربيتي وزارت آموزش و پرورش مورد مطالعه ، بررسي و اجراي آزمايشي قرار گرفته است اميد آنكه با اين كار نگرش مناسبي براي تغيير روند ارزشيابي تحصيلي در دوره ي عمومي ايجاد شود .
تعريف :
بكارگيري مقياس مقوله اي رتبه اي ( در حد انتظار ـ نزديك به انتظار ـ احتياج به تلاش بيشتر ) به جاي مقياس فاصله اي ( 20- 0 ) و بكار گيري كارنامه اي توصيفي و ابزارهايي براي سنجش و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان متناسب با مقياس مورد نظر


اهداف :
1- بهبود كيفيت فرآيند ياددهي ـ يادگيري
2- فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف فرهنگ بيست گرايي
3- تأكيد بر اهداف آموزش و پرورش ، از طريق توجه به فرآيند يادگيري به جاي تأكيد بر محتوي
4- فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف حاكميت مطلق امتحانات پاياني در تعيين سرنوشت
5- افزايش بهداشت رواني محيط ياددهي ـ يادگيري با كاهش اعتبار نمره


ضرورت ها :

Cوجود پديده كودك آزاري دراثر توجه بيش از حد به نمره

بررسي ها و تجربيات نشان مي دهد كه تهديد و تحقير و تنبيه كودكان به دليل كسب نمرات پايين پديده اي رايج در خانواده ها و حتي در كلاس ها ست . اينها مصداق واقعي كودك آزاري است ( پيوند ) و هر چه اين مسأله تشديد گردد ما در آينده با دانش آموزاني سر و كار داريم كه از نظر روحي خسته و فرسوده از اين تهديدات و تحقيرها هستند . آنها عمدتاً دچار مشكل عزت نفس پايين و يا مفهوم خود منفي هستند ، اين ويژگي ها كافي است كه فرزندان ما را در زندگي آينده ـ شغلي و خانوادگي ـ دچار ناكار آمدي نمايد .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر