6,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 40307
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1562

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تاريخچه چاپ

دانلود تحقیق درمورد تاريخچه چاپ

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد تاريخچه چاپ

با دانلود تحقیق در مورد تاريخچه چاپ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تاريخچه چاپ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تاريخچه چاپ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تاريخچه چاپ

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

تا بيشتر از 4 قرن بعد از آنكه يوهانس گوتنبرگ در قرن 15 ميلادي با استفاده از حروف فلزي متحرك فرآيند چاپ را اختراع كرد تمام حروف در يك رشته قالبهاي دست ساز ريخته ميشد. در قرن 19 بود كه هحروف چيني و چاپ ماشيني شد . از اواسط قرن 20 داشتن الكترونيك و ميكرو كامپيوترها در حروف چيني و نقل تصوير و فنون چاپ انقلابي پديد آورده است . در فاصله سالهاي (1041 تا 1048) صنعتگر چيني بي شنگ با استفاده از حروف سفالي متحرك مطلابي را بر روي كاغذ چاپ مي كرد. در سال 1043 در يكي از كارگاه هاي چوپ در كشور كره از حروف (مسي) استفاده ميشد. درسال هاي 1436 و 1444 يوهانس گوتنبرگ از اهالي شهر هاينس در آلمان قالب حروف يا هاتريس را اختراع كرد اولين كتابي كه گوتنبرگ براي چاپ انتخاب كرد (كتاب مقدس) بود چرا كه در آن زمان خواهان زيادي داشت. (انجيل) چاپ گوتنبرگ كه بر حسب تعداد سطرهاي هر ستونش به انجيل 42 سطري معروف شد. هنر چاپ به سرعت در سراسر اروپا رواج يافت براي بالا بردن كارايي ماشينهاي چاپ چوبي تلاشهاي فراواني مبذول شد و هنگاميكه (ويليام هاس) كه در شهر بال سوئيس به ريخته گري حروف اشتغال داشت در سال 1787 نخستين دستگاه چاپ دستي تمام فلزي را درست كرد همان طرح اوليه دستگاه هاي چوبي را در ذهن داشت.


هنر كاغذ سازي:

هنر كاغذ سازي حدود دو قرن پيش از ميلاد مسيح توسط چيني ها اختراع شد . كاغذ سازي در حول و حوش سال 1800 به صورت ماشيني درآمد. در اين ايام يك فرانسوي به نام (نيكولا لوئي) روبر در كاخانه ديد و در حوالي پاريس نخستين ماشين كاغذ سازي را اختراع كرد . در سال 1805 يك مهندس انگليسي به نام جوزف دستگاهي براي ساختن كاغذ طراحي كرد. كه يك استوانه دوار داشت بعدها اين تحول به توليد كاغذ رول يا وب منجر شد امروزه توليد كاغذ به صورت خودكار انجام مي شود و مرغوبيت آن توسط كامپيوتر كنترل كرد.

چاپ:

به معناي انتقال و تكثير حروف عكس طرح و نقش روي سطح چاپ شونده است روش هاي مختلف چاپي وجود دارد مانند (برجسته ، صاف، گود، غرباني، غير تماسي در بعضي از منابع تقسيمات ديگري مانند افست، فلسكو، هليوگراور، سيلك اسكرين، لترپرس و ...) ذكر مي شود. در يك تقسيم بندي منطقي مي توان انواع چاپ بصورت زير تقسيم نمود. چاپ مستقيم: كه سطح چاپ شونده بافرم چاپ تماس پيدا مي كند. مثل لترپرس، كليشه طلا كوب، فلسكو، نايلو پرينت، چاپ گود. چاپ غير مستقيم: كه سطح چاپ شونده با فرم چاپ تماس ندارد بلكه واسطه اي به نام لاستيك با فرم چاپي تماس گرفته هر مركبي مي شوند و سپس اين عامل واسطه اي با سطح چاپ شونده برخورد مي كند مثل افست، چاپ بالشتكي (تامپون) چاپ غير تماسي كه سطح چاپ شونده نه با فرم چاپ و نه با واسطه اي در تماس است بلك با مكانيسم ديگري همچون استفاده از الكتريسيته ساكن يا پاشيدن جوهر به صورت هدايت شده
6,000 تومان