7,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 40564
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2408

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد Hard Disk Drive

دانلود تحقیق درمورد Hard Disk Drive

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد Hard Disk Drive

با دانلود تحقیق در مورد Hard Disk Drive در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق Hard Disk Drive را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق Hard Disk Drive ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد Hard Disk Drive

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:19 صفحه

قسمتی از فایل:

حافظه بلند مدت كامپيوتر مي باشد و كليه اطلاعات اعم از برنامه، عكس، صوت و تصوير و ... برروي اين قطعه ذخيره مي شود يك ديسك سخت يا هارد از چند بخش مهم تشكيل شده است كه عبارتند از:

-         صفحة مغناطيسي كه اطلاعات برروي آن ذخيره مي شود.

-         هد كه باعث خواندن اطلاعات مي شود.

-         درگاهي كه داراي 40Pin مي باشد كه با كابل Data يا IDE كه در ارتباطات است و از طريق همين كابل اطلاعات تبادل مي شوند.

-         درگاهي كه داراي 40 Pin كي باشد كه با كابل Power در ارتباط مي باشد و كليه نيازهاي الكتريكي هارد را برطرف مي كند.

هارد يكي از اجزاي مهم و تشكيل دهندة كامپيوتر مي باشد چون از كليه اطلاعات موجود در سيستم نگهداري مي كند و همچنين اصلي ترين پل ارتباطي كه بين سخت افزار و نرم افزار وجود دارد يعني سيستم عامل (OS) را برروي خود جاي مي دهد و تنها قطعه اي مي باشد كه نمي توان برروي آن قيمت گذاري كرد البته اگر شامل اطلاعات باشد چون ممكن است اين اطلاعات بسيار مهم و محرمانه باشند و ارزش بالايي داشته باشد.

از لحاظ نرم افزار و سخت افزار تقسيم بندي هايي برروي هار وجود دارد كه به آنها Drive مي گوييم  لازم به ذكر است تا زماني كه براي هارد Drive مشخص نشود نمي توان برروي آن اطلاعات ذخيره كرد. كه اين تقسيم بندي ها بنا به ظرفيت هارد و نياز كاربر مشخص مي شود. در اينجا به انواع ظرفيت هاي هارد اشاره مي كنم.

40 G.B – 60 G.B – 80 G.B – 100 G.B – 120 G.B , …

كه اين ظرفيت ها تا 300 G.B به همين ترتيب پيش مي روند و از آن به بع به صورت 100 G.B افزايش مي يابند.

تقسيم بندي هارد از لحاظ سرعت:

هاردها از لحاظ سرعت به دو دسته تقسيم مي شوند كه عبارتند از هاردهاي با دور معمولي و هاردهاي با دور بالا يا AS PLUS +

منظور از دور، چرخش صفحة مغناطيسي است چون اساس كارها چرخش اين صفحه و قرار گرفتن هد برروي اين صفحه است كه از اين طريق اطلاعات وارد كابل شده و در كامپيوتر تبادل مي شوند.

تفاوت هارهاي معمولي و دور بالا:

اين تفاوت از لحاظ چرخش صفحة مغناطيسي است كه در هاردهاي معمولي با سرعتRPM5400 مي باشد و در هاردهاي دور بالا با سرعت RPM7200 مي باشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر