8,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41165
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1637

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ارتش در دوره ايلخانيان

دانلود تحقیق درمورد ارتش در دوره ايلخانيان

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد ارتش در دوره ايلخانيان

با دانلود تحقیق در مورد ارتش در دوره ايلخانيان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ارتش در دوره ايلخانيان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ارتش در دوره ايلخانيان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ارتش در دوره ايلخانيان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:33 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

«تاريخ نظامي جامع نمايشات هراسناك است كه بازيگران صحنه وسيع آنها منحصر به اشخاص معين نبوده است. بلكه شامل ملل يا تمدنهاي مختلف مي شوند. از اينرو براي كسانيكه خواسته باشند راجع به كيفيات روحي انسانها و اقوام بررسيهاي دقيقي بنمايند، فايده خواندن تاريخ نظامي بيش از تاريخ عمومي است»[1]

«سرلشكر كلمان گران گر»

مغولان يكي از اقوام زرد پوست بودند كه در مغولستان و شمال صحراي گبي مي‌زيستند. اين سرزمين بسيار خشك و مردم آن در فقر و خشونت به شيوه بيانگردي و چادرنشيني روزگار را مي گذراندند.

آنان تا قبل از ظهور چنگيزخان به صورت قبايل متعدد پراكنده زندگي مي كردند. اين قبايل از نظر شيوه زندگي به دو دسته مهم تقسيم مي شدند: 1- قبايل جنگي كه كارشان ماهيگيري و شكار حيوانات بود .

2- قبايل صحرانورد كه چادرنشين و دامدار بودند. ميان ايلهاي متعدد هميشه بر سر تصرف مراتع و غنايم جنگ و خونريزي بود. خان هر قبيله اي كه آن ها «نويان» مي‌گفتند نوكران (بهادران-جنگاوران) چندي را به دور خود جمع كرده و يك نيروي نظامي قبيله‌اي تشكيل داده بودند. اين نوكران در زندگي، شكار، تقسيم غنايم و جنگهاي خان حضور فعال داشتند.

و حالا اينجا اين سوال پيش مي آيد آيا اين گروههاي صحرانشين، بيانگرد چگونه توانستند اين چنين فتوحاتي را بدست آورند. چه عواملي باعث پيشرفت و موفقيتهاي آنان شد؟

در اين تحقيق سعي شده است چگونگي تشكيل سپاه، لشكر مغول و عوامل پيروزي را تك تك اشاره نمايم و اصلاحات و تغييرات كه در اين سپاهيان در زمان ايلخانان انجام شده را بازگو كنيم.

چنگيز و چگونگي اتحاد قبايل

هفتصد سال پيش مردي بر اكثر ممالك دست يافت نصف جهان را مسخر كرد و نوع بشر را چنان به وحشت افكند كه هنوز هم پس از قرنها آثار آن بيم نمايانست «سپاه چنگيزي آلت بسيار هولناك و قتالي بود به شرط آنكه آنرا ماهرانه بكار برده و انتظام و احترام را در آن حفظ كنند.[2]

ظهور تموچين و اتحاد قبايل گوناگون سبب يكپارچگي نيروهاي نظامي اين قبيله ها شد و يك ماشين جنگي بزرگ، خشن و خونريز را به سوي مرزهاي كشورهاي مجاور و جهانگشائي كشاند.

تموچين توانست تا سن 44 سالگي تمام قبايل بزرگ را متحد كند و خود بر تخت پادشاهي مغولستان بنشيند. ارتش قبايل متعدد و بيابانگرد سه سال بعد در اولين اقدامات خود به چين حمله بردند و پس از به زانو در آوردن دولت ختا ، بخش وسيعي از ايالات شمالي را تحت انقياد خود در آوردند.

فتح اين مناطق متمدن و پر از ثروت و مكنت دنياي جديدي را به روي اين جنگاوران فقط بيابان و چادر ديده ، گشود و عامل و انگيزه مهمي شد كه در آينده به تهاجمات خود ادامه بدهند. با فتح چين و پكن روشها و فنون محاصره و همچنين استفاده از ادوات قلعه گيري از جمله دژكوبها، منجنقيها و.......را فرا مي گرفتند و همچنين صنعتگران به همراه صنايع ساخت ادوات جنگي چين كه روزگار خود سرآمد بود، استفاده از باروت، نفت، معادن فلزات گوناگون كه همگي و يكباره در اختيارات چنگيز و اسراي سپاهش قرار گرفت.[3]

در راس تشكيلات سياسي و حكومت مغولان «خان» بزرگ قرار داشت و پس از آن شاهزادگان و خانهاي كوچكتري كه در راس اروغ ها و اولوس ها جاي مي گرفتند.

اين سلسله مراتب قدرت در سازمان نظامي و ارتش آنها نيز جاري بود. فرماندهي كل قوا در اختيار امپراتور خان بزرگ قرار داشت كه در زمان جنگ دستور او مجري بود.


[1] - معطوفي، اسدا... تاريخ چهارهزار ساله ارتش ايران انتشارات ايران- تهران 1382ص 1

[2] - لمب هارلد- چنگيزخان- ترجمه رشيدي ياسمي انتشارات اميركبير تهران1381 ص67

[3] -تاريخ چهار هزار ساله ارتش ايران- 474

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر