7,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41652
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1511

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد پاكستان

دانلود تحقیق درمورد پاكستان

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد پاكستان

با دانلود تحقیق در مورد پاكستان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پاكستان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پاكستان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پاكستان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

موقعيت جغرافيايي

پاكستان در جنوب غربي آسيا در محدوده 23 الي 36 درجه عرض جغرافيايي و 61الي 75 درجه طول شرقي واقع شده است مساحت اين كشور 803943 كيلومتر مربع مي باشد طولاني ترين فاصله شمال شرقي تا جنوب غربي اين كشور 1875 كيلومتر و جنوب شرقي تا شمال غربي آن 1006 كيلومتر است 814 كيلومتر نيز مرز ساحلي دارد مرز مشترك اين كشور با ايران 891 كيلومتر با افغانستان 2466 كيلومتر با چين 523 كيلومتر و با هند 2028 كيلومتر مي باشد .

پاكستان در قسمت شرقي بخشي از راضي كشمير را كه اكثريت وسيعي از جمعيت آن مسلمان هستند تحت كنترل خود دارد از ابتداي جدايي پاكستان در 1947 از شبه قاره هند و تاسيس اين كشور حاكميت بر كشمير مورد اختلاف دو كشور هند و پاكستان بوده است.

اين اختلاف موجب جنگي در همان ابتدا ميان دو كشور گرديد و بخشي از كشمير به نام كشمير آزاد به پاكستان واگذار گرديد كشمير آزاد 11639 كيلومتر وسعت دارد و مركزش مظفر آباد است .

2- عوارض طبيعي

اين كشور به سه منطقه جغرافيايي اصلي تقسيم مي شود ارتفاعات شمالي جلگه رود سند و فلات بلوچستان

سه سلسله جبال بزرگ جهان يعني هيماليا قراقوم و هندوكش در مناطق شمالي پاكستان با هم تلاقي مي كنند تقريبا كليه مناطق شمالي و شمال غربي اين كشور از كوههاي مرتفع پوشيده شده واين كوهها غالبا مشخص كننده مرزهاي بين المللي بين پاكستان چين و افغانستان هستند .

هفت قله از 16 قله مرتفع جهان در پاكستان واقع شده ودر منطقه بلتستان به تنهايي بيش از 45 قله با ارتفاع بين 5500تا 7200 متر وجود دارد.

بزرگترين قله پاكستان كه دومين قله مرتفع جهان نيز هست ك-2(8400متر )نام دارد .

3-رودها

رود سند كه از برف كوههاي هيماليا سرچشمه مي گيرد طولي معادل 2900 كيلومتر دارد ويكي از بزرگترين رودهاي جهان است اين رود مسير خود را از تبت آغاز مي كند و پيش از ورود به پاكستان از منطقه مورد اختلاف كشمير مي گذارد اين كشور بدون جريان پيوسته آب سند كه نيروي برق وآب آن را تامين مي كند نمي تواند به حيات خود ادامه دهد 1609 كيلومتر از كل طول رود در اين كشور جريان دارد حجم آب رود سند و رودهاي فرعي آن دو برابر حجم رود نيل و ده برابر حجم رود كلورادو است رودهاي ديگر آن رودهاي جهلوم چناب راوي بياس وستلج مي باشد.

4-شهرها

پايتخت پاكستان شهر اسلام آباد است اين شهر در اكتبر 1959 به عنوان پايتخت جديد پاكستان (بجاي كراچي  ) انتخاب شد تمامي ساختمانهاي اصلي دولت در اين شهر قرار دارد اين شهر كم جمعيت و خوش آب وهوا محل وزارت خانه ها وسفارتخانه ها و مركز ديپلمات نشين است جاده مري منطقه خوش آب وهوا وييلاقي و كوهستاني اين نواحي از ميان آن مي گذرد وسرسبزي خاصي به آن بخشيده است دانشگاه قائد اعظم اسلام آباد وموسسه علوم هسته اي پاكستان در اين شهر قرار دارد.شهر لاهور مركز استان پنجاب ومركز دانش وفرهنگ اسلامي است كه محل همايي روشنفكران ومركز سمينارهاي علمي ومركز روحانيت وبر جسته ترين علما شيعه وسني است واز مهم ترين مراكز تاريخي ادب فارسي به شمار مي رود .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر