10,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 42002
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1744

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد استان کرمان

دانلود تحقیق درمورد استان کرمان

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد استان کرمان

با دانلود تحقیق در مورد استان کرمان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق استان کرمان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق استان کرمان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد استان کرمان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:105 صفحه

قسمتی از فایل:

موقعيت جغرافيايي و تقسيمات سياسي استان

استان كرمان در جنوب شرقي ايران واقع شده است. از شمال با استانهاي خراسان و يزد، از جنوب با استان هرمزگان، از شرق با سيستا ن و بلوچستان و از غرب با استان فارس همسايه است. مساحت اين استان حدود 175069 كيلومترمربع است بين 55 درجه و 25 دقيقه تا 32 درجة عرض شمالي و 26 درجه و 53 دقيقه تا 29 درجه و59 دقيقه طول شرقي از نصف‌النهار گرينويچ قرار گرفته است.

استان كرمان بعد از استان خراسان دومين استان پهناور كشور است و حدود 11 درصد از خاك ايران را در برگرفته است. اين استان يكي از مرتفع‌ترين استانهاي كشور است، و شهرستان بافت آن با 2250 متر ارتفاع از سطح دريا مرتفعترين شهرستان استان مي‌باشد. بر اساس آخرين تقسيمات كشوري استان كرمان مشتمل بر 10 شهرستان، 7 شهر و 31 بخش است. شهرستانهاي آن عبارتند از: بافت، بردسير، بم، جيرفت، رفسنجان، زرند، سيرجان، شهر بابك، كرمان و كهنوج.

جغرافياي طبيعي و اقليم استان

استان كرمان درجنوب‌شرقي ايران قرار گرفته است و ارتفاعات آن دنبالة رشته كوههاي مركزي ايران است كه از چين خوردگي‌هاي آتشفشاني آذربايجان شروع مي‌شود و تا بلوچستان امتداد دارد و دنبالة آن چندين بار در فلات مركزي به وسيلة حوزه‌هاي پست داخلي و كوير قطع مي‌شود. زمان تشكيل اين چين‌خوردگيها  با پيدايش فلات داخلي و عقب‌نشيني درياي تنيس همراه است. به دنبال حركات كوه‌زايي و باز شدن دهانه‌هاي آتشفشاني، كف درياي تنيس بالا آمد و آب درياهاي اطراف نيز بر اثر تبخير شديد و تراكم رسوبات آن خشك شد و قشر ضخيمي از رسوبات نمك دريا روي آنها به جاي ماند و كويرهاي كنوني( كوير لوت) را تشكيل داد. در نواحي پست، ذرات حاصله از متلاشي شدن و فرسايش كوهستانها، روي هم انباشته شد كه با وزش باد به حركت در مي‌آيند و تپه‌هاي متحرك شني را بوجود مي‌آورند.

رشته كوههاي مركزي در اين منطقه دشتهاي وسيع استان را از يكديگر جدا مي‌سازند اين كويرها بطور كلي 2 رشتة عمده هستند كه از شمالغربي به جنوب شرقي كشيده شده‌اند و مهم‌ترين آن رشته كوههاي بشارگردكوهبنان است.

اين رشته كوه‌ها دنبالة كوههاي جندق و بيابانك هستند كه تا كرمان و بم گسترش يافته‌اند. از قلل مهم آن مي‌توان به كوههاي كوهبنان، طغرل‌الجرد( تخ‌راجه) پلوار، سيرچ، ابارق، و تهرود اشاره كرد كه بزرگترين حايل بين مناطق كوير با ساير مناطق استان مي‌باشند.

رشتة دوم كوههايي است كه از يزد تا كرمان و چاله جازموريان كشيده شده‌اند و به موازات رشتة  اول امتداد دارند. از ارتفاعات مهم اين رشته نيز مي‌توان كوههاي مدور، شهر بابك، كوه پنج، چل‌تن لاله‌زار، هزار بحر آسمان، جبال بارز و شهسواران را نام برد.

در قسمت جنوب شهرستان كهنوج نيز رشته‌كوههاي بشاگرد، دنبالة رشته كوههاي زاگرس قرار دارتد و اين منطقه را از استان هرمزگان جدا مي‌سازند. وجود ارتفاعات و پستي  بلند‌يهاي در منطقه و شرايط خاص اقليمي، آب و هواي متفاوتي در نواحي مختلف استان به وجود آورده است. نواحي شمالي و شمال‌‌‌‌‌‌غربي و مركزي داراي آب و هواي خشك و معتدل است و نواحي جنوبي و جنوب شرقي آب و هواي گرم و نسبتاَ مرطوب دارد. مقدار بارش  ريزشهاي جوي بسيار متغير و كم است. بيشترين باران در منطقة جيرفت مي‌بارد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر