4,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 42010
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1639

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تاريخچه اردكان

دانلود تحقیق درمورد تاريخچه اردكان

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد تاريخچه اردكان

با دانلود تحقیق در مورد تاريخچه اردكان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تاريخچه اردكان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تاريخچه اردكان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تاريخچه اردكان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:3 صفحه

قسمتی از فایل:

در كتاب يزد نامه به اردكان اشاره شده و ازآن به محل توطن علما و حكما در قديم الايام(حدود قرن هفتم هـ . ق) ياد شده كه به يونان كوچك اشتهار داشته و داراي مساجد ، خوانق ، عمارات ، باغات ، بيوتات بوده و محل زندگي علما و فضلا بوده كه هريك منازل دلگشا و بساتين روح افزا در آن  ساخته اند. در گذشته دور نيمه شمالي يزد محل درياچه اي بزرگ بوده كه از منطقه حوض سلطان در جنوب ري تا شمال دشت يزد ادامه داشته (درياچه ساوه) كه امروزه اثري از آن باقي نمانده است. خشكيدن اين درياچه را از وقايع هنگام ميلاد پيامبر اسلام مي دانند و سه ديه ي بيده ، عقدا وميبد در كنار اين دريا بودند و محل كنوني شهر اردكان زيرآبهاي درياي ساوه قرار داشته است.
اردكان از دو كلمه (ارد)به معني مقدس و (كان) به معني معدن تشكيل شده كه جايگاه مقدس معناي اردكان خواهد شد.
مقارن با حمله مسلمانان به ايران و فرار ايرانيان از شهرهاي بزرگ خراسان به طرف مركز ايران ، آنها در ميبد ، يزد و ساير مناطق مركزي ايران ساكن شده‌اند. مردم نواحي اردكان چون اين خطه را براي كشاورزي مساعد ديدند به احداث قنوات و بنا اين شهر (اردكان)اقدام نمودند. بنابراين ممكن است بانيان اردكان زرتشتيان بوده باشند. در اين صورت ممكن است نام اردكان از كلمه ( ارتاكان) به معني راستي و درستي آمده باشد كه در آيين زرتشتي يكي از ايزدان است.
آنطور كه از منابع و مآخذ بر مي‌آيد ، اردكان در گذشته محلي در 10 كيلومتري شمال اردكان واقع شده و اكنون زردك
Zardok ناميده مي‌شود و به رغم گذشت زمان مي‌توان خرابه‌هاي خانه‌هاي مسكوني ، مسجد و بازار و قلعه و حسينيه قديمي اردكان را در آن مشاهده كرد. علت تغيير محل شهر را بعضي جاري شدن آب شيرين در محل فعلي اردكان ذكر كرده‌اند.
اولين هسته شهر فعلي اردكان از قرن هشتم هجري پايه گذاري شده ، بطوريكه محلات اطراف ميدان قلعه و محله چرخاب از محلات قديمي و نسبتاً سالم اين شهر محسوب مي شوند.
از شواهد بر مي‌آيد كه پس از تعيين محل جديد شهر اردكان ، اولين بنا در محل ميدان قلعه فعلي بنا شده است. پس از گذشت مدتي بر اثر ازدياد جمعيت ميدان بالاده را در جنوب و مسجد زيرده از اين ميدان است. سپس در كنار مسجد جامع ، بازار بزرگ وچهار سوق و حمام بازار را بنا كردند. اردكان تا عصر صفوي بصورت قريه و از توابع ولايت ميبد بوده است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر