9,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 42159
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1760

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بررسي افت تحصيلي دانش آموزان پسر

دانلود تحقیق درمورد بررسي افت تحصيلي دانش آموزان پسر

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد بررسي افت تحصيلي دانش آموزان پسر

با دانلود تحقیق در مورد بررسي افت تحصيلي دانش آموزان پسر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسي افت تحصيلي دانش آموزان پسر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسي افت تحصيلي دانش آموزان پسر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسي افت تحصيلي دانش آموزان پسر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:44 صفحه

قسمتی از فایل:

پيش گفتار

مسئله افت تحصيلي در نظام آموزش و پرورش در بسياري از كشورهاي جهان سوم به صورت حاد مطرح است. همانطور كه مي دانيم منابع و امكانات اغلب كشورهاي جهان سوم محدود است و اين امر، صرفه جويي، دقت در مصرف، تخصيص اين منابع به بخش هاي مختلف اقتصادي اجتماعي را الزامي سازد. علاوه بر آن به علت افزايش جمعيت اين كشورها، بخش عمده اي از درآمدهاي ملي شان به گسترش آموزش و پرورش اختصاص مي يابد، در حالي كه در غالب كشورها هنوز همه كودكان لازم التعليم به مدارس راه نيافته اند. هنوز تعدادي از بزرگسالان و جمعيت فعال آنها بي سواد مانده اند. مشكل افت تحصيلي در مدارس نيز به اين مشكلات افزوده شده است. بنابر آمار يونسكو در سالهاي 1980 كه ناظر به 121 كشور است نرخ رد شدن شاگردان يا تكرار پايه تحصيلي به ترتيب زير بوده است:

براي 42 كشور آفريقايي 17% براي كشورهاي آمريكايي لاتين و حوزه كارائيب 13% و براي 32 كشور آسيايي و اقيانوسه 6% براي كشورهاي اروپايي و اتحاد شوروي 2% در كشورهاي آفريقايي نرخ رد شدن شاگردان از صفر درصد تا 47% در كشورهاي آمريكايي لاتين از 4 تا 26% و در كشورهاي آسيا و اقيانوسه از صفر تا 18% در نوسان بوده است.

در كشور ما هم افت تحصيلي يكي از مهم ترين مسائل و مشكلات كنوني نظام آموزش و پرورش است كه هر سال دهها ميليارد ريال بودجه كشور را به هدر مي دهد و نيروهاي بالقوه انساني جامعه را از آموزش و پرورش خارج مي كند و به اين ترتيب عظيم ترين سرمايه هاي جامعه كه همان نيروي انسان است. بي ثمر مي ماند. آمارهاي بدست آمده از تحقيقات در مدارس كشور نشان دهنده آنست كه افت تحصيلي به صورت مردودي، ترك تحصيل زودرس و يا صورتگر،‌ مقدار زيادي از منابع مالي و استعدادهاي انساني جامعه ما را تلف كرده و آثار شومي در بر جاي مي گذارد.


 Rounded Rectangle: فصل اول  طرح تحقيق  بررسي افت تحصيلي دانش آموزان پسر  مدارس راهنمايي منطقه 15 تهران

 

 

 

 


پيشينه تحقيق

در خصوص سوابق اين تحقيق با مراجعه به سازمان پژوهش و تحقيقات اداره كل آموزش و پرورش تهران و كتابخانه دانشگاه تربيت معلم و مركز آموزش عالي ضمن خدمت فرهنگيان به موضوعات كاملاً مشابه برخورد نكردم. البته عدم دسترسي به تحقيق مشابه نشانگر عدم وجود پيشينه نيست، ناگزير موضوعاتي كه به نوعي با موضوع اصلي اين پژوهش ارتباط داشته اند مورد مطالعه قرار گرفت كه ذيلاً به خلاصه اهم مطالب آن اشاره مي نمايم:

1- تحقيق آقاي محمد خير با موضوع رابطه شكست تحصيلي با شرايط خانوادگي، اين تحقيق كه بر روي 439 نفر از 22 مدرسه شهرستان شيراز دوره ابتدايي در دو گروه موفق  و ناموفق با استفاده از پرسشنامه و به شيوه آمار توصيفي انجام گرفته نشان مي دهد كه عواملي چون: «درآمد پائين كيفيت نامطلوب مسكن عدم حضور پدر در خانواده زياد بودن تعداد افراد خانواده مهاجرت از روستا به شهر كمبود رفاه اجتماعي و پايگاه اجتماعي خانواده در شكست تحصيلي تأثير مستقيم دارند.[1]



[1] - مجله علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز دوره اول شماره دوم

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر