8,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 42290
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1628

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد خاك

دانلود تحقیق درمورد خاك

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد خاك

با دانلود تحقیق در مورد خاك در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق خاك را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق خاك ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد خاك

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:32 صفحه

قسمتی از فایل:

به نظر مي رسد كه انسان اوليه تا زماني كه مواد غذايي خود را از طريق شكار بدست مي آورده، چندان توجهي به خاك نداشته ولي به تدريج كه كشت و دامپروري جايگزين شكار شد، اهميت خاك نيز افزايش يافته است. اين تغيير روش در حدود 9000 سال پيش در كوههاي زاگرس و خوزستان و قسمتي از عراق امروزي بين رودخانه هاي دجله و فرات صورت گرفته و در واقع اولين كشاورزي از ايران آغاز شده است.

تعريف خاك (Soil - Earth)

از نقطه نظر يك متخصص كشاورزي، خاك ماده اي است كه گياه در آن قابل رشد بوده و زندگي آن را تأمين مي كند. از نقطه نظر يك زمين شناس، خاك مفهوم چندان مشخصي نداشته و كلاً به مواد پست و جدا از همي كه از تجزيه سنگ ها حاصل شده اتلاق مي شود. اما از نقطه نظر مهندسين خاك مفهوم نسبتاً وسيع تري دارد. در نظر يك مهندس خاك، خاك عبارتست از هرگونه مواد معدني تحكيم نيافته اي كه از ذرات جامد مجزا از هم كه حفرات بين آنها را هوا و يا ساير گازها و مايعات علي الخصوص آب اشغال كرده است و لذا بر طبق تعاريف فوق، متخصصين كشاورزي بيشتر به خاك هاي ارگانيك (آلي) توجه دارند و مهندسين بيشتر به خاك هاي غير ارگانيك.

از بحث فوق ديده مي شود كه در نظر مهندسين خواص فيزيكي و مكانيكي خاك، از نظر متخصصين كشاورزي خواص شيميايي و فيزيكي آن و از نظر زمين شناسان خواص منيرالوژي آن مهم مي باشد.

منشاء خاك ها

سنگ هاي تشكيل دهنده پوسته رويي زمين برحسب منشاء تشكيل آنها به سه گروه تقسيم مي شوند:

سنگ هاي آذرين Igneous Rocks

سنگ هاي رسوبي Sedimentary Rocks

سنگ هاي دگرگون Metamorphic Rocks

سنگ هاي آذرين سنگ هايي هستند كه مستقيماً از سرد شدن مواد مذاب آتشفشان تشكيل مي يابد. چنانكه مواد مذاب به كندي سرد شوند،        منيرال هاي مختلف به صورت بلورهاي مجزا و درشت تبلور يافته و ساختمان گرانيتي سنگ هاي آذرين بوجود مي آيد. چنانچه مواد مذاب با سرعت بيشتري سرد شوند، بلورهاي خيلي ريزتر تشكيل مي شوند كه بوسيله يك ماده شيشه اي شفاف و چسب مانند پوشانيده مي شوند.

سنگ هاي آذرين و ساير انواع سنگ ها بر اثر هوازدگي مكانيكي و هوازدگي شيميايي به ذرات كوچكتر و منيرال هاي جديد از نوع سنگ مادر و ساير انواع مواد معدني تجزيه مي شوند. اين ذرات كوچك و منيرال هاي جديد، بعد از انتقال بوسيله آب و باد، به صورت لايه هايي در سطح زمين رسوب     مي نمايند كه بعداً ذرات متشكله آن توسط مواد چسبنده محلول و شناور در آب به داخل لايه هاي مذكور نفوذ مي نمايند و بهم مي چسبند. اين عمل چسبيدن ذرات كوچكتر تحت فشار وزن لايه هاي فوقاني سنگ هاي رسوبي را بوجود مي آورد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر