8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 42405
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1744

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد انواع صادرات

دانلود تحقیق درمورد انواع صادرات

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد انواع صادرات

با دانلود تحقیق در مورد انواع صادرات در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انواع صادرات را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انواع صادرات ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انواع صادرات

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:39 صفحه

قسمتی از فایل:

صادرات قطعي :

عبارتست از خارج كردن كالا از قلمرو گمركي كشور بمنظور فروش ، استفاده يا مصرف در خارج از قلمرو گمركي كشور .

صادرات قطعي با توجه به مقررات صادرا ت و واردات از نظر عاملين آن مي تواند از طريق بازارچه هاي مرزي و شركت هاي تعاوني مرزنشينان و تجار انجام گيرد . واحد هاي توليدي از طريق خريد متقابل ( BUY   BACK ) و ورود موقت مواد اوليه نسبت به تهيه كالا و صادرات آن اقدام نمايند .

2- صادرات موقت :

عبارت است از خارج كردن كالا از قلمرو گمركي كشور به منظور عرضه و نمايش در نمايشگاهها ، تعمير ، تكميل و فرآوري در خارج از قلمرو گمركي كشور و سپس بازگرداندن آن به داخل قلمرو گمركي كالاي مصرفي مانند شيريني و شكلات و از ساير فرآورده هاي غذايي توليد داخل در نمايشگاههاي خارج از كشور عرضه و به نمايش گذاشته مي شود و پس از خاتمه قسمتي از كالاي مصرفي در زمان برقراري نمايشگاه خارجي مجانناً به بازديد كنندگان داده مي شود يا به آنها فروخته شود ، در بازگشت به كشور  در مورد آن قسمت ( قسمت فروش رفته ) ، تشريفات مربوط به صادرات قطعي اعمال مي گردد همين طور است در مورد كالاهاي مصرفي با دوام مانند لوازم خانگي يا ماشين آلات صنعتي عرضه شده در نمايشگاههاي خارجي كه در صورت فروش پس از اتمام نمايشگاه و برگشت صاحب كالا به كشور در مورد اقلام فروش رفته در نمايشگاه تشريفات قطعي صادرات انجام مي شود در مورد برخي از دستگاهها و ماشين آلات موجود در داخل كشور ، ممكن است امكان تعمير در داخل كشور وجود نداشته باشد ، لذا در صورت خراب شدن آنها براي تعمير بايد موقتاً بخارج از كشور ارسال شود در ارتباط به ماشين آلات و دستگاههاي مذكور نيز به تشريفات صدور موقت انجام مي شود . در مورد تكميل يك كالاي توليد داخلي در خارج كشور ، ممكن است اين عمل به خاطر نبود فن آوري در داخل يا گران تر بودن هزينه كار در كشور ، در خارج از كشور انجام و سپس كالا به كشور بازگردانده مي شود .

3- صادرات قطعي در حجم تجاري :

براي حجم يا جنبه تجاري داشتن كالا ، معيار ، ضابطه ياتعريف مشخص ارائه نشده است . در ماده 3 قانون صادرات و واردات ، مصوب 4/7/1372 آمده است كه « مبادرت به امر صادرات و واردات كالا به صورت تجاري مستلزم داشتن كارت بازرگاني است ..... » در تبصره يك ماده مذكور نيز آمده است « ملاك تجاري بودن كالا به اين شرح ارائه شده است » كالاهائي به تشخيص گمرك براي فروش ، وارد يا صادر مي گردد ، اعم از اينكه به همان شكل يا پس از انجام عمليات توليدي ، تفكيك و بسته بندي ، به فروش مي رسد ، تجاري تلقي خواهد شد . »

در قانون امور گمركي و آئين نامه اجرائي قانون مقررات صادرات و واردات ملاك تجاري بودن كالا صادراتي اين است كه صدور آن به منظور فروش باشد ، اين منظور نيز توسط گمرك احراز مي گردد بنابراين تعريف ، آنچه را كه به تشخص گمرك براي فروش به خارج از كشور ، برده مي شود بايد تشريفات صادرات قطعي تجاري روي آن انجام شود .

4- صادرات قطعي غير تجاري :

صادرات قطعي غير تجاري از طريق پست و مسافر انجام مي گيرد . ( 1 )

دستورالعمل اجرايي بند 24 تصويب نامه شماره 35985 / ت 20035 ه مورخ 3 / 6 / 77 ( 2)

هيأت محترم وزيران در خصوص صادرات همراه مسافر به كشورهاي مستقل مشترك المنافع ( CIS ) كه به گمرك ابلاغ شده به شرح ذيل مي باشد :

ماده ي 1 توريستها و اتباع كشورهاي مستقل مشترك المنافع كه به جمهوري اسلامي ايران مسافرت مي نمايند مجاز خواهند بود برابر مقدار ارزي كه به سيستم بانكي كشور اظهار و اعلاميه ارزي دريافت داشته اند اقدام به خروج كالاهاي مجاز صادراتي به همراه خود از كشور نمايند .

تبصره 1- خروج كالا تا سقف هزار دلار توسط واجدين شرايط ماده 1 نيازي به اظهار سيستم بانكي كشور و دريافت اعلاميه ارزي ندارد .

تبصره 2- نرخ خريد ارزي مسافرين فوق قيمت ارز واريزنامه اي در روز قبل ( نرخ صادراتي +قيمت واريزنامه در بازار بورس ) خواهد بود .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر