6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 42446
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2250

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد آلودگي محيط زيست

دانلود تحقیق درمورد آلودگي محيط زيست

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد آلودگي محيط زيست

با دانلود تحقیق در مورد آلودگي محيط زيست در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آلودگي محيط زيست را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آلودگي محيط زيست ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آلودگي محيط زيست

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

رکورددار آلودگی محیط زیست، ... تازه زمانی که جمعیت ایران سی میلیون بود بخش اعظم

    در حال حاضر از جمعیت 68 میلیون نفری ایران، 45 میلیون نفر یا دو سوم آن در مناطق شهری سکنی دارند. بخش قابل توجهی از این جمعیت شهرنشین در کلان شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و ... زندگی می‌کنند. افزایش جمعیت، مهاجرت و توسعه صنعتی موجب توسعه فیزیکی شهرها، تراکم جمعیت در مناطق شهری، حاشیه نشینی، ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی شده است. شهر مقدس مشهد، علاوه بر تاثیرپذیری از این پدیده‌ها، در مقام دومين شهر مذهبی جهان، هر ساله میزبان بيش از پانزده میلیون زائر و گردشگر از سراسر کشور و ساير نقاط جهان است. از این رو، برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و امنیتی از دغدغه‌های اصلی مسئولان شهر و شهروندان بوده که نیازمند سیاست‌های جامع و منسجم، عزم ملي و تخصیص بهينه منابع است.

  به همين دليل شورای اسلامی شهر، شهرداري و دانشگاه فردوسی مشهد به منظور بهره‌گیری از تجربيات و دانش روز در امور شهری کنفرانس "برنامه‌ریزی و مدیريت شهری"را در روزهاي دوم و سوم اسفندماه سال 1385درشهرمقدس مشهد برگزار می‌کنند. لذا از کلیه دانشگاهیان، پژوهشگران، متخصصان، مدیران، کارشناسان و مشاوران دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مرتبط با امور شهری، برای ارائه مقاله و یا حضور در کنفرانس دعوت به عمل می‌آيد.  1

 

خبرگزاری مهر - گروه اجتماعی : آب از منابع تجدید شدنی است ، یعنی به طور مداوم در طبیعت در حال تولید است اما آب شیرین ، منبعی محدود است. به طوری که از مجموع 98 درصد آبهایی که کره زمین را فرا گرفته ، کمتر از یک درصد آن شیرین و برای موجودات خشکی قابل استفاده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر ، آلودگی و کاهش منابع آب ، حیات انسان ، گیاهان و جانوران را با خطر جدی مواجه کرده است. به طوری که برخی محققان و دانشمندان ، پیش بینی می کنند ، کشورها در سالهای نه چندان دور بر سر آب ، وارد جنگ شوند.

 

در واقع ، طرح این موضوع می تواند بیانگر اهمیت مایع حیات باشد که امروزه شاهد نابودی آن به دست انسانها هستیم. این در حالی است که در همه ادیان مقدس ، بر حفظ منابع آبی و پاکیزگی آن توصیه شده است.

پیامدهای افزایش جمعیت کشور بر محیط زیست

در روزهای گذشته سخنان  مسئولین محترم کشور در مورد جمعیت مباحث داغی را بهمراه داشته است. این دیدگاه که جمعیت زیاد در تعارض با نزول کیفیت محیط زیست است یک اصل قدیمی ثابت شده علمی می­باشد. بی تردید در بیشتر گزارشهای کارشناسان این حوزه در مقیاس محلی، منطقه­ای و حتی کشوری، مهمترین علت نزول شاخصهای پایداری محیط زیست کشور، به افزایش سریع جمعیت نسبت داده شده است. به نظر شما چند بچه کافیست.

در ذهن بیشتر سیاست­گذاران کشور این موضوع که  پتانسیل منابع زیستی کشور محدود است جايی ندارد. آنچه مسلم است شرایط اکولوژیکی میهن عزیزمان گویای در تنگنا قرار داشتن منابع آب ، خاک ،هوا و پوشش گیاهی را دارد که ظرفیت بهره­برداری پایدار از آنها را تحدید کرده است. چنانچه از این حدود، بهره­برداری بیشتری صورت گیرد تخریب آن منابع را بهمراه دارد چیزی که متاسفانه در کشور در حال روی­دادن است.

منابع آب تجديد پذير كشور حدود 130ميليارد مترمكعب تخمين زده شده است چنانچه جمعيت كشور به حدود 100 ميليون نفر برسد ما جزو كشورهاي با تنش آبي قرار خواهيم گرفت و توان تامين نياز آبي را براي فعاليتهاي روزانه نخواهيم داشت. اين در حاليست كه چندي پيش سازمان ملل متحد نسبت به رشد جمعيت ايران و بروز بحران آب در سال 2025 هشدار داده است.  افزایش تعداد چاهها و برداشت بیش از حد آبهای زیرزمینی برای تولید بیشتر کشاورزی و اشتغالزایی موجب افت کمی اين منبع شده و در برخي دشتها وضعيت به حد بحراني رسيده است. بسياري از قناتها در اثر حفر چاه از بين رفته­اند  چاهها زيادي خشك شده اند و نشست زمین یا فروچاله در دشتهای کشور روی داده است.

 

 


 

 نشست زمین در دشت قهاوند در اثر برداشت بیش ازحد آب زیرزمینی

چرای بیش از حد مراتع برای تولید بیشتر گوشت قرمز  موجب  زوال پوشش گیاهی و تخریب مراتع شده است بطوریکه 16 میلیون هکتار از 90 میلیون هکتار مراتع کشور جزو مراتع تخریب شده بشمار می­آیند. این در حالیست که ظرفیت مراتع کشوربه اندازه تامین حدود 160 هزار خانوار بهره بردار است در حالیکه  عملا هم اکنون بالغ بر 7/5 برابر ظرفیت از آن استفاده میشود(2).

افزایش سطح زیرکشت دیمزارها برای تولید گندم افزونتر موجب افزايش نرخ فرسایش خاک از یک میلیارد تن به 5 میلیارد تن در سال و کسب مقام اول در جهان شده است. قطع درختان جنگلهای زاگرس برای افزایش سطح کشت غلات موجب از بین رفتن بیش از 55 درصد این جنگلها در غرب کشور و 95 درصد جنگلهای ارس شمال خراسان شده است كه اين خود کاهش تنوع زیستی و از بین رفتن گیاهان بومی(اندمیک) را بهمراه داشته است(۳).



1 . www.iran-emrooz.net  

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر